تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۱۵۹۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صنعت بیمه فاقد کارشناسان صنایع دریایی است

می متالز - عضو هیات‌مدیره انجمن مهندسی ایران، گفت که باتوجه به اینکه صنایع دریایی یک صنعت با تخصص و تکنولوژی بالاست شرکت‌های بیمه‌ای برای ارزیابی خسارت باید از کارشناسان و ارزیابان متخصص در این رشته استفاده کنند.
صنعت بیمه فاقد کارشناسان صنایع دریایی است

به گزارش می متالز، "حسن رضا صفری" گفت: یکی از الزامات بیمه کردن شناورها، گرفتن گواهینامه های فنی و ایمن در رده بندی شناورها است که این گواهینامه ها توسط موسسات رده بندی صادر می شود.

وی، افزود: اگر شناوری گواهینامه های فنی و ایمنی قانونی و رده بندی را نداشته باشد شرکت های بیمه ای یا آن را بیمه نمی کنند یا  در زمانی که دچار خسارت شود، گواهینامه های مربوطه را مطالبه می کنند.

این عضوهیات مدیره انجمن مهندسی ایران، با بیان اینکه  سرویس رده بندی، پایه و زیرساخت خدمات بیمه در صنایع دریایی و دریانوردی و نفت و گاز و فراساحلی است، اظهار کرد: بیمه شناورها شامل، بیمه نامه بدنه و ماشین آلات کشتی، بیمه های پی اند آی (بیمه های شخص ثالث)، بیمه بارو کالا و عملیات کشتی ها می شود.

صفری ادامه داد: از آنجایی که صنایع دریایی و فراساحلی یک صنعت بین المللی است وکشتی ها به اقصی نقاط جهان می روند که استاندارهای بین المللی حاکم است، هم شرکت های بیمه ای و هم شرکت های رده بندی ملزم به رعایت استانداردها هستند که اگر در خارج ازایران، اتفاقی برای شناورها بیفتد بتوانند پاسخگوی نیازمندی های مالکان کشتی ها باشند.

وی، خاطرنشان کردکه شرکت های بیمه ای با توجه به اینکه صنایع دریایی یک صنعت تخصصی با تکنولوژی بالاست، کارشناسان متخصص در این زمینه راندارند.

عضو هیات مدیره انجمن مهندسی ایران مدعی شد:زمانی که در صنایع دریانوردی مشتریان به مشکلی بر می خورند شرکت های بیمه ای، گاهی اوقات، سعی می کنندپرداخت خسارت  را توسط ارزیابان درون سازمانی یا کارشناسان متفرقه ای که در صنعت وجود دارد انجام دهند که درگیر مسائل حاشیه ای بسیاری می شوند.

صفری گفت: زمانی که در صنایع دریانوردی  یک کشتی دچار حادثه می شود مبلغ خسارت ها بسیار بالا است و بالای چند ده میلیاردتومان می شود و زمانی که مقیاس ها بزرگتر می شوند شرایط پرداخت خسارت نیز سخت تر می شود و کارهای سنگین تربا دانش و تجربه بیشتری باید حل شوند.

عناوین برگزیده