تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۱۱۵۹۷۲
سرویس خبر : انرژی

بهره‌برداری از نیروگاه ۳۴۰ مگاواتی برق قشم در هفته آینده

می متالز - مرحله اول نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ۲ واحد گازی و ظرفیت تامین ۳۴۰ مگاوات برق وارد مدار قشم خواهد شد.
بهره‌برداری از نیروگاه ۳۴۰ مگاواتی برق قشم در هفته آینده

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم شامگاه سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: جزیره قشم هم اکنون ۳۰۰ مگاوات برق مصرف دارد که حدود ۸۰ مگاوات از آن توسط دو نیروگاه قشم و بقیه آن از شبکه برق کشور تامین می شود.

وحید آقایی با بیان اینکه در استان هرمزگان ۳ هزار مگاوات مصرف فعلی برق داریم افزود: با تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی، ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه کشور تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این طرح ۳۰۸ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است که ۲۰۳ میلیون یورو از آن توسط صندوق توسعه تامین شده است.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم تصریح کرد: ۱۰۵ میلیون یورو نیز توسط گروه سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و گروه مپنا تامین شد.

وی زمان آغاز این طرح را آخر اسفند ۹۶ اعلام کرد و افزود: با همه‌گیری بیماری کرونا در کشور از ظرفیت ۴۰۰ نفر کارکنان در این طرح به به ۱۰۰ نفر رسید.

آقایی  ادامه داد: با بهره برداری این نیروگاه ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت خواهند شد که بیش از ۷۰ در صد آنان از نیروهای بومی هستند.

وی همچنین اظهار کرد:  با اجرای مرحله دوم این طرح هشت هزار متر مکعب آب شیرین و در مرحله تکمیلی ۴۸ هزار متر مکعب آب شیرین تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد از تجهیزات این طرح ساخت داخل است و در هر مقطع که با مشکلات تحریم برخورد کردیم، از نیروهای داخلی کشور بهره برده شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

عناوین برگزیده