تاریخ: ۱۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۱۶۰۰۱
سرویس خبر : انرژی

بخش خصوصی در بوشهر پالایشگاه نفتی می‌سازد

می متالز - بخش خصوصی قرار است پالایشگاه نفتی در استان بوشهر ایجاد کند و مسوولان استانی هم اعلام کرده‌اند از این طرح حمایت می‌کنند.
بخش خصوصی در بوشهر پالایشگاه نفتی می‌سازد

به گزارش می متالز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در نشست با مدیر عامل شرکت بهساخت فراز جنوب و جمعی از مدیران استان بوشهر از آمادگی مدیران استان برای سرمایه گذاری این شرکت در زمینه طراحی و ساخت پالایشگاه نفتی خبر داد و ساخت این پالایشگاه را فرصتی مناسب برای اشتغال نیرو‌های بومی عنوان کرد.

 سعید زرین فر افزود: در صورت تحقق نهایی طرح یاد شده، سرمایه گذاری شرکت بهساخت فراز جنوب در استان بوشهر یک سرمایه گذاری برد برد خواهد بود.

او، یکی دیگر از امتیازات استان بوشهر را هماهنگی و تعامل در سطوح مدیریتی عنوان کرد و افزود: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در شهرک صنعتی دیر برای سرمایه گذاری طرح‌های صنعتی در عرصه نفت و گاز، این شهرک مکان مناسبی برای ساخت کارخانه پالایشگاه نفتی شرکت بهساخت فراز جنوب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهساخت فراز جنوب هم در این نشست گفت: طرح مورد نظر شامل کارخانه Mini refineri و صنایع پایین دستی با خوراک میعانات گازی است و محصولات آن هم در فاز اول حلال نفتی، گازوئیل و بنزین و در فاز‌های بعدی تینر‌ها و پارافین‌های نفتی خواهد بود.

داریوش راستی افزود: این شرکت متقاضی هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای احداث پالایشگاهی درپنج فاز و با قابلیت ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی است که در صورت دریافت مجوز‌های لازم در دو سال به بهره‎‌برداری خواهد رسید.

او ادامه داد: خوراک این پالایشگاه روزانه هشت هزار بشکه میعانات گازی است و محصول نهایی آن نیز می‎تواند اترها، تینرها، حلال‌ها و روغن‌های خاص صنعتی باشد.

مدیرعامل شرکت بهساخت فراز جنوب بیان کرد: با حمایت خوب مسوولان استان بوشهر امیدواریم این طرح به نتیجه برسد و پایه‎گذاری مناسبی برای ایجاد شرکت‎های بومی در منطقه صورت گیرد.

راستی گفت: ساخت کارخانه Mini refineri و صنایع پایین دستی در استان بوشهر علاوه بر تولیدات صنعتی، فرصتی مناسب برای جذب نیرو‌های بومی جویای کار در استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر نیز گفت: محل مورد نظر سرمایه‎‌گذار برای احداث پالایشگاه، شهرک صنعتی دیر است که زیرساخت‎های مناسبی در حوزه‎های آب، برق، راه دسترسی، تلفن و روشنایی دارد.

سید مهدی صفوی افزود: مساحت این شهرک ۲۱۹ هکتار و مجموع زمین صنعتی آن نیز ۵۰ هکتار است که از این میزان تاکنون ۴.۱۲ هکتار واگذار شده است.

او بیان کرد: تاکنون یک واحد صنعتی با اشتغال هفت نفر در شهرک صنعتی دیر فعال شده است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده