تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۱۶۰۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

باید روند حضور سرمایه‌گذاران را در کرمانشاه تسهیل کنیم

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی کرمانشاه گفت: باید روند حضور سرمایه‌گذاران در استان و فعالیت های تولیدی را تسهیل شود تا بتوانیم از این طریق بخشی از مشکل بیکاری را برطرف کنیم.
باید روند حضور سرمایه‌گذاران را در کرمانشاه تسهیل کنیم

به گزارش می متالز، کیوان کاشفی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، تاکید کرد: گرفتار کردن سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در پیچ و خم های اداری و کاغذبازی جفا در حق استان و مردم گرفتار با مشکل بیکاری است.

کاشفی افزود: باید از راه های مختلف به دنبال جذب سرمایه و نقدینگی به کرمانشاه باشیم تا به واسطه‌ آن زمینه رونق و جهش تولید را فراهم کنیم.

وی در ادامه از جهش قابل توجه بازار سرمایه بخصوص طی هشت ماه اخیر خبر داد و افزود: در این مدت شاخص کل بورس از ۵۰۰ هزار واحد به یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد رسیده که رقم قابل توجهی است و فقط در بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه طی ۶ ماه چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی جمع شده و حدود ۴۳ هزار سرمایه‌گذار فعال هستند.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه این جهش بورس فرصت مناسبی برای تامین مالی بخش تولید است، خواستار استفاده واحدهای صنعتی و معدنی استان از نقدینگی موجود در بازار سرمایه شد و افزود: متاسفانه هم اکنون فقط چهار واحد سیمان غرب، نیروگاه زاگرس، کارخانه قند بیستون و پتروشیمی کرمانشاه در بازار سرمایه حضور دارند.

کاشفی اعلام کرد: تیمی را در اتاق بازرگانی کرمانشاه تشکیل داده‌ایم تا در صورت تمایل واحدهای تولیدی، زمینه حضور آنان در بورس و جذب سرمایه را فراهم کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به مشکلات پیش آمده برای بازرگانان به واسطه افزایش قیمت ارز گفت: باید ۸۰ درصد کارت های بازرگانی صادر شده در سطح استان را باطل کنیم.

وی با انتقاد از سیاست های پیمان‌سپاری ارزی اظهارداشت: با توجه به شرایط شیوع کرونا در جهان روند بازگشت ارز به کشور برای بازرگانان بسیار دشوار شده است از این رو ضرب‌العجلی که برای بازگشت ارز صادراتی تا پایان تیرماه تعیین شده باعث هجوم صادرکنندگان به بازار برای تهیه ارز و بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

در پایان این مراسم۱۷ واحد صنعتی، پنج واحد معدنی، یک واحد خدمات فنی و مهندسی، سه پیشکسوت عرصه تولید، ۲ جوان نمونه فعال در حوزه تولید و هشت واحد فعال در زمینه تولید تجهیزات مقابله با کرونا توسط اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن مورد تجلیل قرار گرفتند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال گذشته ۱۵.۷ درصد اعلام شده است.

عناوین برگزیده