تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۱۶۰۲۴
سرویس خبر : محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان:

پساب خطرناک ید گلستان به اعماق زمین تزریق می‌شود

می متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به توقف تخلیه پساب ید به تالاب اینچه استان توسط شرکت‌های بهره‌بردار گفت که تمام فاضلاب ناشی از استحصال این ماده معدنی در گلستان به اعماق زمین تزریق می‌شود.
پساب خطرناک ید گلستان به اعماق زمین تزریق می‌شود

به گزارش می متالز، محمد رضا کنعانی روز یکشنبه اظهار داشت: ۲ شرکت بهره‌بردار ید در گلستان از ۱۰ سال گذشته پساب ناشی از فرآوری شورابه‌های فسیلی و استحصال ید را به تالاب اینچه هدایت می کردند که پارسال و با پیگیری محیط زیست این شرکت ها با هدف توقف تخلیه پساب ید به تالاب، مکلف به ارایه برنامه مدیریت زیست محیطی شدند.

ماه گذشته و در اثر شکستن بخشی از دیواره تالاب اینچه، میلیون ها لیتر پساب خطرناک ید به سوی ۳۵۰ هکتار از اراضی مرتعی شمال گلستان تخلیه شد.

وی افزود: پس از شکستن دیواره تالاب، فعالیت یکی از شرکت ها متوقف و شرکت دوم نیز کمتر از ظرفیت نهایی مشغول استحصال ید است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: در حال حاضر تمام پساب تولیدی به داخل ۲ چاه معدنی عمیق با ظرفیت پذیرش ۶۰ لیتر پساب در ثانیه تزریق می شود.

کنعانی گفت: در صورت فعالیت هر ۲ شرکت با تولید حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه پساب، به ۶ چاه عمیق نیاز است که حفر نخستین چاه با اخذ مجوز از شرکت آب منطقه ای به زودی آغاز خواهد شد.

گلستان تنها استان استخراج کننده ید در کشور است.

پساب خطرناک ید گلستان به اعماق زمین تزریق می‌شود

عناوین برگزیده