تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۱۱۶۰۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تلفیق اصلاح بازار و خرابی سیستم

می متالز - اخباری از جایگزینی یک سیستم معاملات بومی به گوش می‌رسد و اقدامات اخیر به عنوان مسکن‌های کوتاه مدت بوده اما؛ در حقیقت هسته معاملاتی نیاز به اصلاح داشته و ادامه مسیر با این ابزار امکان پذیر نیست.
تلفیق اصلاح بازار و خرابی سیستم

به گزارش می متالز، نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه در بررسی بازار روز جاری گفت: با شرایط حال، نمی‌توان ارزیابی درستی از بازار سرمایه داشت، اما اگر شرایط بازار منفی نیز ادامه یابد، اتفاق بدی نبوده و اصلاح بازار است که به روند مثبت آن کمک خواهد کرد.


 وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که اصلاح بخشی از بازار و یک اتفاق طبیعی بوده که در تلفیق با خرابی سیستم، خاص‌تر و به نوعی غیرمترقبه به نظر می‌رسد. 


خاندوزی خرابی سیستم را نوعی عامل بزرگنمایی و به هم ریختن شکل و سیکل طبیعی بازار می‌داند. 


این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطر نشان کرد: اخباری از جایگزینی یک سیستم معاملات بومی به گوش می‌رسد و اقدامات اخیر به عنوان مٌسکن‌های کوتاه مدت است، اما در حقیقت هسته معاملاتی نیاز به اصلاح داشته و ادامه مسیر با این ابزار امکان پذیر نیست. 


خاندوزی افزود: در شرایط خرابی هسته معاملات، حتی قیمت‌های دقیق قابل دسترسی نبوده و در هر فضایی از جمله کارگزاری‌ها و سیستم‌های معاملاتی یک قیمت متفاوت نمایش داده می‌شود. ادامه مسیر با این سیستم امکان پذیر نبوده و همزمان ریسک بازار نیز افزایش می‌یابد.

عناوین برگزیده