تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۱۶۰۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شناسایی دو شبکه متخلف نمایندگی عرضه لاستیک در کوار

می متالز - معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از شناسایی تخلف عرضه خارج از شبکه لاستیک دو نمایندگی این کالا در بخش کوار فارس خبر داد.
شناسایی دو شبکه متخلف نمایندگی عرضه لاستیک در کوار

به گزارش می متالز، محمد ابراهیم صداقت معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: ۲ نمایندگی عرضه لاستیک در کوار مرتکب تخلف عرضه خارج از شبکه لاستیک شده‌اند و برای آن ها پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

او بیان کرد: بازرسان زمانی متوجه تخلف این ۲ نمایندگی لاستیک می‌شوند که طی بررسی بعمل آمده در شهرستان کوار، نبود فعالیت این ۲ نمایندگی احراز می‌شود در حالی که با پیگیری‌های بازرسان، تولیدکنندگان لاستیک خودرو از تحویل بار به این نمایندگان خبر می‌دهند.

صداقت تصریح کرد: بازرسان با زیر نظر گرفتن فعالیت این ۲ نمایندگی لاستیک متوجه می‌شوند که این نمایندگی‌ها با تحویل گرفتن لاستیک‌ها، به جای فروش لاستیک در کوار به عرضه خارج از شبکه آن ها در شهرستان شیراز اقدام می‌کنند که بر همین اساس پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه برای این ۲ نمایندگی تشکیل می‌شود و ارزش ریالی یکی از آن ها بیش از ۳ میلیارد و ۱۷۸ میلیون ریال و دیگری بیش از ۲ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال است که پرونده‌ها برای صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: از تیرماه  ۱۳۹۷ انواع لاستیک اتومبیل به خصوص لاستیک‌های سنگین طبق مصوبه شواری عالی هماهنگی اقتصادی جزو کالاهای اساسی بوده که با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت صمت در قالب طرح تنظیم بازار، برای لاستیک‌های سنگین با صدور حواله اداره کل راهداری و وزارت کشور با قیمت مصوب برای لاستیک‌های سواری تحت نظارت اداره بازرسی با اخذ مستندات خودرویی و ممهور به مهر نمایندگی خودرو و الزام به تعویض لاستیک در حال توزیع است.

او افزود: از ابتدای امسال تا نیمه تیرماه جاری ۹۱۹ بازرسی در حوزه لاستیک سطح استان انجام و تعداد ۲۴ فقره پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

صداقت اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده‌های یاد شده بیش از ۵ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال است و بیشترین تخلف گران فروشی و عرضه خارج از شبکه بوده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از مردم  درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

عناوین برگزیده