تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۳
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۱۶۱۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار خراسان جنوبی:

"شستا " ۱۸۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری می‌کند

می متالز - استاندار خراسان جنوبی از آمادگی شرکت شستا برای سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در استان خبر داد و گفت: شرکت "شستا" می تواند از این ظرفیت برای سرمایه گذاری استفاده کند.
"شستا " ۱۸۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش می متالز، محمدصادق معتمدیان شامگاه دوشنبه جلسه تبیین ظرفیت‌های استان با قابلیت واگذاری به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: تجربه حضور شستا در طرح های اقتصادی بزرگ موفق بوده و در اشتغالزایی اثرات خوبی داشته است.

وی با اشاره به سابقه خوب این شرکت در خراسان جنوبی تصریح کرد: حضور و مشارکت شستا در کارخانه سیمان قاین و معدن زغال‌سنگ طبس منشأ خیر و برکات فراوانی برای استان بوده است. 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از اسفند 97 و بعد از ورود شستا به زغال‌سنگ طبس اتفاقات خوبی در منطقه رقم خورده که قابل توجه است. 

وی افزود: در شرایط موجود و با اعلام آمادگی شستا برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در خراسان‌جنوبی، آن چه جزو تعهدات استان است در اولویت برنامه‌ها قرار می‌گیرد و اقدامات در راستای تفاهم‌نامه پیش خواهد رفت.

معتمدیان با تأکید بر این که ظرفیت های معدنی از مهمترین پیشران های توسعه استان هستند اظهار داشت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به این بخش شده و با ورود شرکت‌های ایمیدرو، ایدرو، شستا و سازمان زمین‌شناسی به این حوزه، اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

وی با اشاره به شرایط استان از مدیرعامل شرکت شستا خواست با استفاده از منابع مالی در اختیار این شرکت، روند اجرای پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببرند.

استاندار خراسان جنوبی  بیان کرد: شرایط اقلیمی مناسب استان برای پرورش دام را نیز از ظرفیت‌هایی خواند که می تواند مورد بهره‌برداری توسط شرکت شستا قرار گیرد.

معتمدیان از تلاش استان برای استفاده مناسب از روزهای آفتابی و بادهای 120 روزه نیز گفت و خاطرنشان کرد: در همین راستا نیروگاه بادی در منطقه "درح" شهرستان سربیشه با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی شده و قرار است تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 مقام عالی دولت در خراسان جنوبی ادامه داد: شرکت شستا هم می‌تواند از این ظرفیت برای  سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

عناوین برگزیده