تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۱۶۱۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
چرا بازار داخلی از حالت ثبات خارج شد

یک پیش بینی از قیمت میلگرد تا پایان تابستان + نمودار/اتفاق مهم در معاملات این هفته بورس کالا چه بود

می متالز - دلایل تغییرات قیمت در بازار میلگرد در بازارهای جهانی چیست. چرا بازار داخل میلگرد از حالت ثبات خارج شده، دلایل تداوم التهاب و رورد قیمت ها در بازار محصولات فولادی چیست.
یک پیش بینی از قیمت میلگرد تا پایان تابستان + نمودار/اتفاق مهم در معاملات این هفته بورس کالا چه بود

به گزارش می متالز، بهای میلگرد صادراتی و مصرفی در بازار داخلی چین در روزهای اخیر با افت روبه‌رو شده؛ تحلیلگران بین‌المللی بر مبنای این روند تازه می‌گویند احتمال رشد ۵/ ۴ درصدی تقاضا برای میلگرد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. به باور کارشناسان وقوع افت قیمت میلگرد صادراتی و مصرفی در بازار داخلی چین در این بازه زمانی امری دور از انتظار نبود. به گفته آنان با توجه به آغاز فصل باران‌های موسمی در چین که وقوع سیل و حتی رانش زمین را نیز در این فصل به همراه دارد، کاهش تقاضا روال طبیعی سالانه به‌شمار می‌رود.

اما بسته‌های حمایتی دولت چین برای مقابله با آثار اقتصادی کرونا که رشد فعالیت‌های ساخت‌وساز و پروژه‌های عمرانی در این کشور را به‌دنبال داشته باعث شد بهای فروش تحویل سه ماهه میلگرد چین از فروش تحویل یک ماه بعد بالاتر باشد. این خوش‌بینی به بازار حتی در روند معاملات فعلی میلگرد در بورس شانگهای نیز اثرگذار شده و مانع از افت قیمتی این محصول با شیبی تند شده است.

رشد مصرف میلگرد چین

تقاضای واقعی برای مصرف فولاد در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۹ در چین کاهش پیدا کرد. براساس گزارش متال‌بولتن رکود مصرف در بازار فولاد چین در سه ماه دوم سال ۲۰۱۹ و به دنبال آن شیوع ویروس کرونا در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰ سقوط این بازار را به دنبال داشت.

البته با توجه به اقدامات حمایتی دولت چین رکود پیش‌آمده در بازار مصرف این کشور دوام طولانی‌مدتی نداشت و تقاضای فولاد این کشور به‌خصوص در بخش میلگرد با سرعت افزایش یافت. به نحوی که میزان تقاضای سالانه برای میلگرد در چین در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد ۱۴ درصدی و میزان تقاضا برای این محصول در ماه مه نسبت به مدت مشابه در سال پیش خود افزایش ۲۰ درصدی داشت. 

این افزایش مصرف ناشی از ورود سرمایه‌های جدید به بخش زیرساخت در این کشور بود که علاوه بر آنکه رشد تقاضا برای محصولات اصلی فولادی همچون میلگرد و میله را درپی داشت، به افزایش تقاضا در طیف گسترده‌ای از محصولات همچون ورق، لوله، خط ریل و... نیز منجر شد.

تحلیلگران Fastmarkets در جدیدترین پیش‌بینی خود میزان تقاضا برای فولاد چین را در سال ۲۰۲۰ حدود ۹۰۰ میلیون تن برآورد کرده‌اند که این رقم نسبت به پیش‌بینی قبلی این موسسه که در ابتدای شیوع کرونا و کاهش تقاضا در اثر قرنطینه صورت گرفته بود ۳۰ میلیون تن افزایش داشته است.

در واقع تحلیلگران این موسسه معتقدند حمایت‌های دولت چین با رشد فعالیت‌های زیرساختی و ساختمانی در این کشور نتیجه داده است و همین موضوع نیز باعث شده این موسسه پیش‌بینی قبلی خود در زمینه تقاضا برای فولاد چین را تغییر دهد.

همچنین در بخش دیگری از برآورد این موسسه آمده که باتوجه به نحوه حمایت‌های دولتی چین که عمدتا در ساخت‌وساز تمرکز پیدا کرده میزان مصرف میلگرد در چین در سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش ۵۷/ ۴ درصدی خواهد داشت.

میلگرد مصرفی در بازار چین

در روز ۶ جولای قیمت میلگرد برای تحویل یک ماه بعد در بورس شانگهای چین به ۳.۶۵۵ یوآن به ازای هر تن رسید که این رقم با احتساب ۱۳ درصد ارزش افزوده بود. این رقم نسبت به معاملات پیشین خود افت ۵۴/ ۰ درصدی را تجربه کرد.

براساس گزارش متال‌بولتن شروع تابستان در این کشور و آغاز باران‌های سنگین موسمی و در برخی موارد رانش زمین به افت ساخت‌و‌ساز در این کشور منجر شده و همین موضوع نیز کاهش قیمت میلگرد را که مصرف اصلی آن در ساخت‌وساز است درپی داشته است.

همچنین میلگرد در این بازار برای تحویل ۲ ماه بعد نیز با قیمت ۳۶۵۵ یوآن به ازای هر تن محصول معامله شد که این رقم نیز نسبت به قیمت پیشین معامله این محصول افت ۳۳/ ۰ درصدی را تجربه کرد. پیش‌بینی استمرار باران‌های موسمی در این کشور و ادامه افت تقاضا علت اصلی این کاهش بها بود.

برخلاف فروش یک و دوماهه، بهای میلگرد چین در فروش سه ماهه نسبت به قیمت معامله پیشین افزایش ۱۳/ ۱ درصدی داشت و این محصول با قیمت ۳۶۷۳ یوآن به ازای هر تن محصول معامله شد. افزایش بهای میلگرد در فروش سه ماهه نشان از پیش‌بینی بازار برای بازگشت تقاضا برای این محصول ظرف سه ماه آینده دارد.

همچنین بالاتر بودن قیمت فروش تحویل سه ماه آینده نسبت به بهای محصول در فروش یک ماه یا نقدی را قرارگیری بازار در حالت کونتانگو* می‌نامند؛ در حال حاضر نیز میلگرد داخلی چین در این شرایط به‌سر می‌برد و ورود بازار به شرایط کونتانگو به مفهوم خوش‌بینی تجار به آینده بازار است. 

براساس گزارش متال‌بولتن نیز اگرچه قیمت میلگرد چین در روزهای اخیر روند کاهشی داشته اما برای میان‌مدت، افزایش قیمت این محصول پیش‌بینی شده زیرا بعد از اتمام فصل تابستان و باران‌های فصلی در چین میزان ساخت‌وساز در این کشور افزایش پیدا می‌کند؛ همواره پس از این فصل، جبران خسارت‌های احتمالی در اثر سیل‌های ناشی از باران‌های شدید افزایش قابل‌ملاحظه تقاضا را در این کشور رقم می‌زند و بنابراین معاملات آتی میلگرد چین رقم بالاتری نسبت به رقم فعلی دارد. 

همچنین در گزارش متال‌ بولتن آمده که انتظار رشد قیمت میلگرد در سه ماه آینده انگیزه‌ای برای تقویت حضور دلالان در بورس شانگهای برای خرید میلگرد شده و همین موضوع اجازه افت قیمت به میزان متناسب با کاهش تقاضا را برای این محصول نداده است. فعالان این بازار معتقدند نرخ میلگرد چین در کوتاه‌مدت در سطح بهای فعلی بماند و این بازار با افت قابل‌توجه روبه‌رو نشود.

*حالت کونتانگو:  ساختار بازار از حالت بک واردیشن (حالتی که قیمت‌های آتی در آن ارزان‌تر از قیمت‌های نقدی هستند) در حال ورود به حالت کونتانگو (حالتی که قیمت محموله‌‌های نقدی کمتر از  قیمت‌ها در بازار آتی است) است.

تخفیف صادراتی در کار نیست

نگاهی به روند معاملاتی میلگرد صادراتی فوب چین حکایت از کاهش قیمت این محصول در روزهای اخیر دارد. میلگرد فوب چین در روز دوشنبه ۶ جولای با نرخ میانگین ۴۵۷ دلار به ازای هر تن معامله شد که این رقم نسبت به قیمت این محصول در روز پیشین معامله خود افت ۲۵/ ۰‌دلاری به‌ازای هر تن داشت.

در معاملات روز دوشنبه ۶ جولای میلگرد چین با حداقل و حداکثر قیمت ۴۶۵ تا ۴۸۰ دلار به ازای هر تن معامله شد که این رقم نسبت به قیمت روزهای قبل افت داشته است، البته خریداران این محصول بر این باور هستند که با توجه به محدودیت بازار داخلی این کشور افت بهای میلگرد صادراتی این کشور در بازه ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار به ازای هر تن محتمل است.

اما تولیدکنندگان این کشور می‌گویند درحال حاضر نیز سود حاصل از صادرات میلگرد چین در کمترین میزان مورد قبول خود قرار دارد و برنامه‌ای برای تخفیف بیشتر به مشتریان خود ندارند.

براساس گزارش متال‌بولتن دومین تاجر بزرگ بورس شانگهای معتقد است که نرخ میلگرد صادراتی چین در کوتاه مدت در سطح قیمت فعلی پایدار می‌ماند و باتوجه به محدودیت بازار داخلی این محصول، بعید است که فضایی برای افزایش قیمت صادراتی نیز وجود داشته باشد.

محدودیت‌ زیست‌محیطی و افت تولید  

برای تحلیل بازار میلگرد علاوه بر آنکه باید به بررسی بازار مصرف پرداخت نباید از بخش مواد‌اولیه نیز غافل شد. با توجه به افزایش آلودگی هوا در بخشی از مناطق چین از ابتدای ماه جولای مقامات محلی تانگشان قوانین سختگیرانه‌ای را برای فولادسازان این شهر وضع کرده‌اند که از سطح تولید شمش در این کشور کاسته می‌شود.

بنابراین از تاریخ اول جولای تولیدکنندگان این منطقه ملزم شدند که روزانه تا ۸۰ هزار تن از تولید روزانه شمش چدن خود بکاهند و میزان فعالیت کوره بلند این شهر در این ماه نسبت به ماه قبل خود کاهش ۶۷ درصدی داشته باشد.

این کاهش عرضه شمش فولاد خود می‌تواند عاملی در جهت رشد قیمت شمش فولاد باشد و نتیجه آن نیز افزایش ۲۰ یوآنی قیمت بیلت شهر تانگشان بود. افزایش قیمت شمش عاملی در جهت تقویت قیمت محصولات فولادی نیز خواهد بود.

البته همزمان شدن افت تولید در برخی شهرهای چین در اثر محدودیت‌های زیست‌محیطی با زمان باران‌های موسمی که افت مصرف را در این دوره در پی دارد به تعادل عرضه و تقاضا نیز منجر خواهد شد و بنابراین نباید منتظر تغییر قیمت به‌علت تغییر بخش عرضه یا تقاضا بود.  

کرونا و تغییر در روند مصرف عناصرآلیاژی در میلگرد

میلگرد به‌عنوان بزرگ‌ترین گروه مصرفی فولاد چین خود مصرف‌کننده فروآلیاژهایی ازجمله وانادیوم، نیوبیوم، سیلیکو منگنز و... است. بنابراین تقاضا برای این محصول عاملی برای جهت‌دهی به بازار این عناصر آلیاژی محسوب می‌شود.

تحلیلگران Fastmarkets در گزارش ماه جولای خود پیش‌بینی کرده‌اند که بخشی از نیوبیوم مصرفی در تولید میلگرد چین با افزایش مصرف وانلادیوم جایگزین شده و به این ترتیب میزان استفاده از وانادیوم در تولید میلگرد چین افزایش پیدا کند. 

استفاده از فرووانادیوم به‌عنوان عنصر آلیاژی در تولید فولاد باعث ایجاد خواص مطلوبی همچون مقاومت سایشی و قابلیت سختی‌پذیری می‌شود. همچنین از این افزودنی به‌طور گسترده در تولید میلگرد برای بهبود قدرت کششی استفاده قرار می‌شود و میزان خمش محصول را افزایش داده و امکان برش را در میلگرد ایجاد می‌کند.

نیوبیوم عنصر آلیاژی دیگری است که اضافه کردن آن در اندازه مناسب به فولاد از سویی سختی سطحی محصول را افزایش داده و از طرف دیگر خاصیت داکتیلیتی و جوشکاری را بهبود می‌بخشد.

استفاده از این عنصر آلیاژی در تولید میلگرد چین پیش از این رواج داشته اما موسسه Fastmarkets برآورد کرده که با توجه به افزایش قیمت نیوبیوم در سال ۲۰۲۰ از میزان استفاده از این عنصر آلیاژی در چین کاسته شود و تولیدکنندگان فولاد این کشور افزایش مصرف نیوبیوم را جایگزین آن کنند.

میزان واردات فرونیوبیوم چین در پنج ماه ابتدای سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش ۲/ ۴۹ درصدی داشته است. همچنین این موسسه برآورد کرده که با توجه به افزایش ساخت و ساز و رشد مصرف میلگرد در چین میزان تقاضای سیلیکو منگنز چین نیز در سال جاری میلادی رشد ۲ تا ۵ درصدی داشته باشد.

تبعیت قیمت میلگرد صادراتی چین از افت بهای میلگرد داخلی

بهای میلگرد صادراتی چین که پس از کنترل شیوع ویروس کرونا به فاز افزایشی وارد شده بود، مجدد از روزهای پایانی ماه ژوئن و روزهای ابتدایی ماه جولای وارد فاز کاهشی شد. شروع فصل تابستان و آغاز باران‌های موسمی در کشورهای آسیای شرقی عامل محدودیت تقاضا برای میلگرد این کشور و تضعیف بهای میلگرد داخلی چین است. محدودیت بازار داخل نکته‌ای مثبت برای خریداران میلگرد چین به‌شمار می‌رود تا از این فرصت برای تخفیف‌گیری استفاده کنند.

 همچنین در این بازه زمانی برخی از بازارهای صادراتی این کشور نیز به‌علت درگیری با باران‌های موسمی با افت تقاضا روبه‌رو می‌شوند و همین موضوع نیز عامل تضعیف قیمت میلگرد صادراتی چین است.

البته درحالی‌که بهای هر تن میلگرد صادراتی چین در ژوئن سال گذشته در بازه ۵۰۰ تا ۵۲۰ دلار به ازای هر تن قرار داشت و در سال جاری میلادی بر اثر تبعات شیوع کرونا، نرخ این محصول به بازه ۴۵۵ تا ۴۷۵ دلار به ازای هر تن وارد شده است، تولیدکنندگان میلگرد چین معتقدند که این محصول گنجایش افت قیمت بیش از نرخ فعلی را ندارد.

رشد سنگ آهن و نورد در چین

بهای سنگ‌آهن با عیارهای مختلف در چین طی معاملات سه‌شنبه افزایش یافت. بر این اساس، سنگ آهن عیار پایین (۵۸ درصد) با ۶۵/ ۱ دلار رشد در هر تن معادل ۹/ ۱ درصد به محدوده قیمتی ۰۵/ ۸۸ تا ۵۵/ ۸۸ دلار رسید. همزمان عیار ۶۲ درصد سنگ‌آهن نیز که به‌عنوان شاخص این کامودیتی به‌شمار می‌رود، با ۸۵/ ۱ دلار افزایش معادل ۸/ ۱ درصد به بازه قیمتی ۲/ ۱۰۳ تا ۷/ ۱۰۳ دلار بر تن رسید.

سنگ‌آهن عیار بالا (۶۵ درصد) اما در این روز بدون تغیر ۷۵/ ۱۱۶ دلار بر تن معامله شد. نورد گرم هم سه‌شنبه با رشد قابل‌ملاحظه‌ای روبه‌رو شد. این مقطع فولادی ۵۵ دلار افزایش یافت و به سطح ۳هزار و ۸۰۰ دلار در هر تن ارتقا یافت. با این وجود، میلگرد فولادی در چین و قراضه در لندن با کاهش روبه‌رو شدند.

 

تداوم التهاب و رکورد قیمت‌های فولاد

در گزارش دیگری آمده است، تثبیت قیمت هر کیلوگرم میلگرد در کانال ۹ هزار تومان و معامله هر کیلوگرم شمش با نرخ پایه ۸ هزار تومان در رینگ معاملاتی بورس کالا اتفاق عجیب و غیرمنتظره هفته جاری در بازار فولاد کشور بود.

گستره وسیع بازار محصولات فولادی و سرعت بالای نقدشوندگی محصولات این بازار باعث شده سرمایه‌های سرگردان قابل توجهی با هدف سوداگری به این بازار سرازیر شوند. در این میان اما و اگرهای رعایت کف عرضه از سوی فولادسازان نیز بر التهابات معاملات شمش فولاد در رینگ بورس کالا افزوده است.

برخی از فعالان بازار معتقدند؛ نتایج عدم وجود قانونی برای الزام تولیدکنندگان به رعایت کف عرضه بیش از قبل نمایان شده است.

استمرار روند صعودی قیمت‌ها

در یک هفته اخیر، بازار آزاد محصولات فولادی و رینگ معاملاتی شمش و سایر محصولات فولاد در بورس کالا روزهای غیرقابل پیش‌بینی را طی کردند. ورود نرخ ارز به کانال ۲۲ هزار تومان در روزهای ابتدایی هفته هجوم تقاضا در بازار محصولات فولادی را درپی داشت.

در روز شنبه ۱۴ تیر میلگرد سایز ۸ قیمت ۹ هزار تومان به‌ازای هر کیلوگرم را تجربه کرد، در روزهای معاملاتی بعدی، بهای سایر سایزهای میلگرد نیز به کانال ۹ هزار تومان وارد شده و در این کانال تثبیت شدند.

درحالی قیمت محصولات فولادی در هفته اخیر در این کانال قیمتی قرار گرفته که صحبت از میلگرد کیلویی ۹ هزار تومان در هفته‎‌های گذشته بیشتر به طنزی تلخ شباهت داشت و فعالان این بازار نیز باور نداشتند که این محصول در این بازه زمانی کوتاه و آن هم در شرایط رکود فعلی مصرف به سطح قیمت‌های این چنینی برسد. 

درواقع رشد سرسام‌آور بهای ارز و آشفتگی اقتصادی کشور باعث شد بخش قابل‌توجهی از پیش‌بینی‌های قبلی نسبت به بازار شمش و محصولات فولادی نادرست از آب درآید. همان‌گونه که در گزارش‌های پیشین بیان شد این روزها نرخ ارز معیار قیمت فولاد در کشور شده است و افزایش نرخ دلار هجوم نقدینگی به این بازار را درپی دارد.

سرایت نقدینگی به بازار فولاد بالاتر از سایر فلزات

اگرچه افزایش نرخ ارز در این مدت بر بهای سایر محصولات فولادی نیز اثرگذار شده اما در سایر محصولات میانی و پایانی فلزی؛ التهابی مشابه معاملات بازار آزاد و بورس فولادی‌ها وجود ندارد، این موضوع به بالا بودن قدرت نقدشوندگی محصولات فولادی بازمی‌گردد.

فولاد از قدرت نقدشوندگی بسیار بالاتری نسبت به سایر فلزات برخوردار است و همین موضوع نیز باعث افزایش حضور واسطه‌گران در این بازار می‌شود.

همچنین خریداران این بازار اطمینان دارند که باتوجه به گستره بزرگ مصرف فولاد، در فروش محصول با مشکل کمتری مواجه می‌شوند، اما شرایط در سایر فلزات چنین نیست، چرا که محدودیت طیف کالاهای مصرفی قدرت نقدشوندگی را در آنها کمتر کرده و همین موضوع نیز باعث شده تا تمایل دلالان برای حضور در این بازار کاهش یابد.

عدم ثبات عرضه و آشفتگی بازار شمش

تفاوت دیگر بازار فولاد با سایر فلزات نیز به عرضه محصول میانی (شمش) در بورس کالا مربوط است. سایر فلزات پرمصرف همچون مس و آلومینیوم در اغلب مواقع از ثبات عرضه برخوردار هستند، اما یکی از فعالان بازار معتقد است؛ شرکت‌های عرضه‌کننده شمش فولاد در بسیاری موارد زیربار کف تعیین شده برای عرضه نمی‌روند و قانونی نیز برای الزام این شرکت‌ها برای عرضه در بورس وجود ندارد.

کمبود عرضه در حالی که تقاضا از سوی تولیدکنندگان بالادست فولادی وجود دارد باعث می‌شود که رقابت بیش از حد انتظار برای خرید شمش در رینگ معاملاتی بورس کالا پدید آید. چرا که تولیدکننده محصول نهایی برای جلوگیری از تعطیلی خط تولید خود مجبور به خرید محصول حتی با قیمت بالا است.

در این شرایط که بازار محصولات فولادی در اثر نوسانات ارزی به میزان قابل توجهی آشفته شده، عدم ورود وزارت صمت برای تصحیح بازار نیز جای تعجب دارد. در معاملات هفته پیشین شمش فولاد در بورس کالا نیز قیمت خرید در بازه ۶ تا ۷‌هزار و ۵۰۰ تومان به ‌ازای هر کیلوگرم شمش متغیر بود که بورس کالا معاملات انجام شده با قیمت بیش از ۷ هزار تومان را تایید نکرد.

اگرچه قیمت بالای ۷ هزار تومان برای هر کیلوگرم شمش رقمی غیرمنطقی است، اما اگر مسوولان بنا دارند که معاملات را به‌علت رشد رقابت تایید نکنند، بهتر است از ابتدا سقف قیمت رقابتی تعیین کنند، چرا که عدم تایید معاملات تنها باعث افزایش کسری موجودی و شدت گرفتن بیشتر تقاضا در عرضه بعدی خواهد شد. اتفاقی که در معاملات شمش روز چهارشنبه ۱۸ تیر پیش آمد.

خروج بازار میلگرد از ثبات قیمتی

در روز سه‌شنبه ۱۷ تیر بازار آزاد محصولات فولادی از ثبات نسبی برخوردار بود، ورود نرخ ارز به فاز کاهشی قیمت این بازار را کنترل کرد، اما این ثبات قیمتی در این بازار ادامه‌دار نشد و بازار در روز پایانی معاملات خود در هفته جاری شاهد افزایش قیمت بود به نحوی که میلگرد سایز ۱۴ با افزایش ۶/ ۱ درصدی ظرف یک روز به قیمت ۹ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم محصول معامله شد.

اگرچه در روز چهارشنبه ۱۸ تیر، نرخ ارز نیز نسبت به روز قبل افزایش داشت اما فعالان بازار فولاد التهاب قیمتی ایجاد شده در محصولات فولادی را بیش از نرخ ارز متاثر از التهاب در رینگ معاملاتی شمش فولاد در بورس کالا می‌دانند و معتقدند رشد افسار گسیخته نرخ شمش در بورس کالا عامل التهاب در بازار آزاد محصولات فولادی نیز شد و افسار گسیختگی را به این بازار وارد کرد.

همچنین این فعالان معتقدند رقابت قیمتی ایجاد شده برای شمش در بورس کالا از تقاضای واقعی نشات نمی‌گیرد. برخی شرکت‌های مجاز برای خرید شمش نرخی بیش از حد انتظار در رینگ اعلام می‌کنند تا در هر شرایطی برنده رقابت باشند، پس از خرید نیز محصول را در خط تولید به کار نمی‌برند و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

در واقع این تولیدکننده نماها از فرصت پرداخت۱۰ درصد قیمت در زمان معامله و فرصت ۳ روزه پرداخت مابقی وجه استفاده کرده و محصول را با پرداخت رقم اندکی خریداری کرده و در این فرصت در بازار آزاد پیش فروش کرده، سپس بهای معامله را می‌پردازند. در این شرایط الزام پرداخت ۸۰ درصد بهای معامله در روز خرید باعث کوتاه شدن دست این واسطه‌گران از این بازار و بازگشت ثبات نسبی در بازار خواهد بود.

تغییرات قیمت میلگرد در داخل

رشد ادامه‌دار قیمت آهن

قیمت انواع آهن‌آلات در مبادلات روز چهارشنبه با رشد دنبال شد. در این روز اغلب تولیدکنندگان فولاد قیمت‌های پیشنهادی فروش را با رشد اعلام کردند.

قیمت انواع آهن آلات در داخل

عناوین برگزیده