تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۱۶۱۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه سیمان راسک ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

می متالز - فرماندار راسک در جنوب سیستان وبلوچستان گفت:کارخانه سیمان این شهرستان با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح دارد.
کارخانه سیمان راسک ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش می متالز، سلیم کدخدا روز پنجشنبه در حاشیه بازدید سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از کارخانه سیمان راسک اظهارداشت: سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت کارخانه سیمان راسک را شاهد هستیم که امیدواریم با راه‌اندازی آن زمینه‌ی اشتغال مستقیم بیش‌از ۴۵۰ نفر و حدود هزار و ۵۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم فراهم شود.

وی از حمایت‌های بی دریغ استاندار در پیشبرد این پروژه مهم قدردانی کرد و افزود: قطعا حضور مسوولان زمینه ساز تسهیل بیش از پیش روند عملیات اجرایی وتسریع در تکمیل کارخانه سیمان راسک نزدیک خواهد شد.

فرماندار راسک گفت: امیدواریم با پشتیبانی وت اکید مقام عالی وزارت صنعتف معدن و تجارت موانع تامین منابع مورد نیاز کارخانه سیمان راسک مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: موقعیت ممتاز کارخانه در حد فاصل سواحل مکران و مرز کشور پاکستان با ظرفیت ایجاد صدها شغل پایدار چشم انداز روشن این پروژه راهبردی را در مسیر توسعه‌ی زیربنایی منطقه ترسیم و تضمین می‌کند.

کدخدا گفت: برخورداری این پروژه از معدن عظیم و دسترسی کوتاه به مرزهای آبی و خاکی بین‌المللی در جنوب و شرق گسترش نقش و سهم استان را در توسعه‌ی صادرات از طریق ارتباط با بازارهای مطمئن محقق می‌کند.

وی افزود: دستور استاندار سیستان وبلوچستان به مانند سال گذشته برای اختصاص حداکثری اعتبارات مصوب پروژه‌های زیرساختی کارخانه در خصوص زیرسازی و روکش محور ۱۲ کیلومتری چراغان به لاشار کاهی،شبکه آب مجتمع لاشار کاهی و ساخت خط فوق توزیع ۶۳کیلوولت از پست ۲۳۰ جکیگور به کارخانه بسیار راهگشا خواهد بود.

فرماندار راسک ادامه داد: راه اندازی پایانه‌ مرزی حمل و نقل مسافر و بار پیشین به عنوان قطعه‌ تکمیلی این پازل جایگاه شهرستان و به تبع استان را در تولید و صادرات تقویت خواهد کرد.

عناوین برگزیده