تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۱۶۱۳۴
سرویس خبر : زمین شناسی

میزان مواد معدنی فلزی در کره ماه بسیار بیشتر از تصور قبلی است

می متالز - ناسا اعلام کرد: تیم مدارگرد شناسایی ماه (LRO) این سازمان به مدارک جدیدی دست یافته‌ که نشان می‌دهد سطح کره ماه به‌مراتب بیشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد غنی از فلزات است. فرضیه اولیه در مورد نحوه شکل‌گیری قمر زمین، برخورد احتمالی یک پیش‌سیاره بزرگ با کره زمین است؛ بنابراین گمان می‌رود که مواد اصلی تشکیل‌دهنده ماه کاملاً مشابه با کره زمین باشد. حال نتایج این پژوهش‌های جدید ناسا ارتباطی شفاف‌‌تر میان زمین و ماه را نشان می‌دهد.
میزان مواد معدنی فلزی در کره ماه بسیار بیشتر از تصور قبلی است

به گزارش می متالز، تیم یادشده با استفاده از رادار ویژه Mini-RF در حال ارزیابی وضعیت الکتریکی خاک و پوشش سطح رویی نیم‌کره شمالی ماه بودند و به‌دنبال یخ و آب در اعماق حفره‌ها می‌گشتند؛ اما هر چه واکاوی به مراحل پایین‌تر می‌رسید، حجم اکسیدهای آهن و تیتانیوم نهفته در زیر این سطح بیشتر می‌شد.

تیم کاوشگران ناسا با مقایسه یافته‌های جدید با آنچه پیش از این به کشف مقادیری از اکسید فلزها منجر شده بود، به این نتیجه رسیدند که با وجود فقدان اکسیدهای آهن و تیتانیوم در سطح کره ماه، زیر پوسته آن حجم عظیمی از مواد معدنی فلزی وجود دارد. به‌گفته نوح پترو (Noah Petro)، مدیر مرکز پروازهای فضایی گادارد (Goddard) ناسا، داده‌های به‌دست آمده بسیار ارزشمند هستند و در مورد سطح و مواد تشکیل‌دهنده قمر زمین اطلاعات جدیدی ارائه می‌دهند.

منبع: اسپاش
عناوین برگزیده