تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۱۶۱۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سازمان ایمیدرو:

ایمیدرو ۴ پروژه صنعتی و معدنی در اردبیل اجرا می‌کند

می متالز - معاون سازمان ایمیدرو گفت: سازمان ایمیدرو با هدف توسعه واحدهای سرمایه‌گذاری خود در استان اردبیل چهار پروژه صنعتی و معدنی را اجرایی و عملیاتی می‌کند.
ایمیدرو ۴ پروژه صنعتی و معدنی در اردبیل اجرا می‌کند

به گزارش می متالز، محمدرضا عبداللهی ظهر سه شنبه در جریان سفر به اردبیل و بازدید از طرح‌های توسعه صنعتی و معدنی این استان اظهار کرد: برای اجرای این چهار پروژه مهم و زیربنایی ایمیدرو، بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سازمان سال‌هاست که در حوزه صنعت و معدن سرمایه‌گذاری متعددی را در استان‌های کشور انجام داده است، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا در استان اردبیل نیز با اجرای پروژه‌های مهم در بخش صنعت و معدن به ویژه فرآوری محصولات معدنی با نگاه ارزش افزوده بیشتر فضا و بستر توسعه این طرح‌ها فراهم آید.

معاون سازمان ایمیدرو افزود: قرار است وزارت صمت در کنار صدور مجوزهای لازم، یارانه این تسهیلات را پرداخت کند تا از طریق بانک عامل و همچنین تامین زمین از طریق شهرک صنعتی امکان سرمایه‌گذاری در طرح‌های مصوب فراهم آید.

عبداللهی تصریح کرد: سرپرست وزارت صمت بر حضور موثر ایمیدرو با هدف توسعه سرمایه‌گذاری تاکید کرده که امیدواریم با این روند حمایتی پروژه‌های مصوب در استان اردبیل عملیاتی و اجرایی شود.

وی گفت: طرح‌های اجرایی و سرمایه‌گذاری در این استان متناسب با شرایط منطقه مورد بررسی قرار گرفته تا زمینه مشارکت موثر فراهم آید تا با یک رویکرد مناسب فضا و بستر توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری فراهم آید.

معاون سازمان ایمیدرو بیان کرد: در کنار امکان‌سنجی و مطالعه صنایع حمل و نقل ریلی اجرای طرح‌های معدنی در محدوده قزل اوزن در شمال این استان و همچنین جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه طرح‌های صنعتی مورد تاکید و دقت نظر است.

عبداللهی گفت: استان اردبیل که از قابلیت‌های بی‌نظیری در بخش پهنه‌های معدنی برخوردار است، می‌تواند فرصتی استثنائی در توسعه صنایع معدنی و فرآوری محصولات خام را به وجود آورد که در این راستا پیگیری‌ها و تلاش استانی نیز ضروری به نظر می‌رسد.

عناوین برگزیده