تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۳:۳۰
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۱۱۶۱۹۸
سرویس خبر : انرژی

۶ روستا در بخش کن استان تهران به شبکه گازرسانی متصل شد

می متالز - سعید توکلی اظهار داشت: این روستاها شامل سنگان بالا، پایین، وسط و باغ دره، کشار علیا و کشار سفلی، دوتویه علیا، رندون، طالون، کیگا و امام زاده داود در بخش کن از توابع شهرستان تهران هستند. وی ادامه داد: تا پایان پاییز امسال چهار روستای […]
۶ روستا در بخش کن استان تهران به شبکه گازرسانی متصل شد

به گزارش می متالز، سعید توکلی اظهار داشت: این روستاها شامل سنگان بالا، پایین، وسط و باغ دره، کشار علیا و کشار سفلی، دوتویه علیا، رندون، طالون، کیگا و امام زاده داود در بخش کن از توابع شهرستان تهران هستند.

وی ادامه داد: تا پایان پاییز امسال چهار روستای باقی مانده بخش کن نیز از این نعمت گاز شهری بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اضافه کرد: ۲۲هزار و ۴۰۰ متر طول این شبکه گازی است که یک هزار و ۶۰۰ مصرف کننده را تحت پوشش قرار می دهد.

توکلی با اشاره به جزییات اجرای این طرح گفت: روستای سنگان از مناطق صعب العبور در شهرستان تهران است به لحاظ انجام عملیات اجرایی بسیار زمان بر بوده است.

وی با بیان اینکه از دولت یازدهم و دوازدهم ۱۳۲ روستا نیاز به گازرسانی داشتند گفت: ۶۸ روستا به سیستم گازرسانی متصل شدند و تنها ۶۴ روستا باقی مانده است که تا پایان ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران ابراز کرد: این روستا ها بیشتر در شهرستان های دماوند، فیروزکوه و پردیس بوده اند.

بخش کن از دهکده تاریخی باستانی کن و اراضی غربی و شمال غربی ولایت ری سابق و شهر تهران امروزی و با زمین های فراوانی که از غرب به گرمدره ، وردآورد، قلعه حسن خان و از شرق به میدان توحید امروزی و گیشا و از شمال به امامزاده داود و جنوب به مهرآباد و شمشیری می رسید. در تقسیمات کشوری جدید بخش کن تنها شامل قسمتی کوچک از غرب و شمال غرب تهران می شود.

عناوین برگزیده