تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۱۱۶۲۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واگذاری بخشی از سهام ماشین‌سازی تبریز به شستا

می متالز - شرکت ماشین‌سازی تبریز با دستور رییس جمهور در ازای بدهی دولت به وزارت کار، به سازمان تامین اجتماعی (شستا) واگذار شد.
واگذاری بخشی از سهام ماشین‌سازی تبریز به شستا

به گزارش می متالز، شرکت ماشین‌سازی تبریز پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، با دستور رییس جمهور به سازمان تامین اجتماعی (شستا) واگذار خواهد شد.

با مصوبه روز گذشته هیات دولت که با پیشنهاد مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی صادر شد، بخشی از سهام دولت در ۹ شرکت مهم دولتی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد که شرکت ماشین‌سازی هم یکی از این شرکت‌های واگذار شده می‌باشد.

به گفته محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهام‌های واگذار شده این شرکت‌ها غیر مدیریتی بوده و ارزش این واگذاری‌ها حدود 32 هزار میلیارد است.

بر اساس این گزارش، بخشی از سهام شرکت ماشین‌سازی تبریز که پیش از این بحث واگذاری‌اش به ایمیدرو مطرح بود، با این مصوبه در ازای بدهی دولت به شستا واگذار شد و چون سهام واگذار شده به شستا غیر مدیریتی است، احتمالا مدیریت این مجموعه بزرگ صنعتی نیز همانند دیگر شرکت‌ها با ایمیدرو خواهد بود.

قابل ذکر است بر اساس این مصوبه هیئت دولت، بخشی از سهام دولت در شرکت‌های دخانیات ایران، آلومینیوم جنوب، پتروشیمی دماوند، تولید تجهیزات سنگین (هپکو)، پالایشگاه نفت امام خمینی شازند، آلومینیای جاجرم، شرکت توسعه گردشگری، طلای زرشوران و ماشین‌سازی تبریز به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و این سازمان متعهد است با اتکاء به این منابع جدید ظرف مدت کوتاهی طی ماههای آتی نسبت به اجرای طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام فوری به عمل آورد.

کارخانه ماشین سازی تبریز با بیش از ۵۰ سال قدمت یکی از بزرگترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک و تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی همانند انواع ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است؛ این گروه صنعتی مادر که از نخستین واحدهای صنعتی مادر ایران محسوب می شود، در یک دهه اخیر به دلیل واگذاری های غیراصولی به افراد غیراهل با مشکلات اساسی در مدیریت و تولید مواجه شده و بخش بزرگی از نیروی انسانی آن بیکار شده بود.

عناوین برگزیده