تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۱۶۲۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توان تولید فولاد دو برابر شده است

می متالز - رئیس جمهور: زنجیره فولاد ما از سنگ آهن تا کنسانتره تا گندله و آهن اسفنجی و فولاد به طور متوسط هر یک از این‌ها دو برابر شده است.
توان تولید فولاد دو برابر شده است

به گزارش می متالز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم آغاز بهره برداری از طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان گفت: ۱۳ هفته مداوم هست که ما در روز‌های پنج‌شنبه شاهد افتتاح پروژه‌های مهم در کشور هستیم.
وی با اشاره به طرح‌هایی که امروز افتتاح شد، گفت: امروز عمدتاً یک بخش بخش معدنی افتتاح شد که حائز اهمیت بسیار است. همانطور که سرپرست وزارت صمت بیان کرد زنجیره فولاد ما از سنگ آهن تا کنسانتره تا گندله و آهن اسفنجی و فولاد به طور متوسط هر یک از این‌ها دو برابر شده است. بعضی از دوبرابر بیشتر و بعضی یه مقدار کمتر، ولی زنجیره به دو برابر رسیده است.
وی افزود: این یعنی تولید آهن اسفنجی، فولاد، گندله، کنسانتره در طول ۷ سال دو برابر آن چیزی است که قبل از سال ۹۲ در کشور بوده است. یعنی یک حرکت هفت ساله معادل تاریخ صنعتی -معدنی کشور انجام گرفته است و این به معنای تلاش و فعالیت بخش خصوصی، مهندسین عزیز و بخش‌های مربوطه در دولت است که همه دست به دست هم دادند و این کار بزرگ را به وجود آوردند.
رئیس جمهوری با اشاره به اظهارات معاون سرپرست وزارت صمت گفت: در ریسندگی توان ما در ۷ سال به دو برابر رسیده است این نشان دهنده این است که کشور و مردم ما علیرغم تحریم و فشار و توطئه خارجی فعال است. عده‌ای که توجهی به شرایط کشور ندارند و در فضای مجازی سنگ اندازی می‌کند و واقعیات را تحریف می‌کنند، امروز شاهد باشند که ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز در ایران اسلامی افتتاح می‌شود.
روحانی در ادامه با اشاره به افزایش محصولات در ۳ ماه سخت اخیر با وجود تحریم و کرونا، گفت: تولید محصولات صنعتی ما در همه رشته‌های مهم افزایش پیدا کرده است. به عنوان نمونه در زمینه پتروشیمی در سه ماه هفت درصد افزایش تولید داشتیم، در تولید خودرو سواری هشت و نیم درصد و در تولید وانت ۲۳ درصد رشد داشتیم.
وی افزود: در این مدت در تولید انواع لاستیک خودرو ۳۱ درصد، شمش آلومینیوم ۳۲ درصد، در سیمان ۱۰ و نیم درصد، فولاد خام پنج و نیم و در ۱۲ رشته صنعتی در سه ماهه اول با رشد بسیار خوبی مواجه بوده ایم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این ۳ ماه مشکلات هم هست، اما در عین حال آمار و ارقام نشان می‌دهد که مردم در شرایط بسیار پیچیده مسیر تولید را ادامه می‌دهند و هدف تولید را محقق می‌کنند.
رئیس‌جمهور یادآور شد: استان‌های فارس و اصفهان جزو استان‌هایی هستند که شرایطشان مناسب هست و اساساً قطب تمدنی و گردشگری کشور هستند. البته در این ماه‌ها گردشگری دچار مشکل شده، اما در عین حال این استان‌ها قطب گردشگری کشور هستند.
روحانی یاد آور شد: همه تلاش ما این است که آزادراه اصفهان- شیراز تا پایان دولت افتتاح شود و این بسیار مهم است یعنی شیراز و اصفهان را در یک مسیر کوتاه به هم متصل کردن جزو مواردی است که انشاءالله دولت تا پایان دوره زمانی خود دنبال می‌کند.

روحانی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان شاهد یک تحول بسیار خوب هستیم یعنی استانی که امروز دارای گاز هست که باید توسعه پیدا کند و استانی که دارای راه آهن است که در این دولت تلاش می‌کنیم چابهار به زاهدان متصل شود و همچنین طرح آبادانی مکران که برای کشور اهمیت دارد و صنایعی که ما امروز شاهد افتتاح آن بودیم.

 روحانی در این مراسم ضمن دستور بهره‌برداری از طرح‌های تولید نخ پنبه‌ای صنایع گسترش بافت بلوچ، طرح توسعه تولید انواع قوطی فلزی کنسرو کنارک، فاز اول طرح بازسازی مجتمع انبار‌های مکران چابهار، طرح توسعه تولید آهن اسفنجی پاسارگاد، طرح توسعه تولید گندله آهن پاسارگاد و واحد تولید گلوکز و نشاسته شهدینه آران هشت بهشت در سه استان سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان، با توضیح مسوولان در جریان روند اقدامات و چگونگی راه اندازی و تولیدات این طرح‌ها قرار گرفت.

طرح تولید نخ پنبه‌ای صنایع گسترش بافت بلوچ در شهرستان ایرانشهر با ظرفیت تولید ۴۵۰۰ تن نخ در سال، طرح توسعه تولید انواع قوطی فلزی کنسرو با ظرفیت تولید سالانه ۸ هزار تن قوطی و فاز اول طرح بازسازی مجتمع انبار‌های مکران در چابهار با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن ذخیره کالای اساسی سه طرح مهم در استان سیستان و بلوچستان است که با فرمان رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

همچنین با دستور روحانی طرح توسعه تولید آهن اسفنجی پاسارگاد با ظرفیت تولید ۱.۸ میلیون تن آهن اسفنجی در سال و طرح توسعه تولید گندله آهن پاسارگاد با ظرفیت تولید سالانه ۳.۵ میلیون تن در استان فارس و واحد تولید گلوکز و نشاسته شهدینه آران هشت بهشت با ظرفیت تولید ۹۵ هزار تن گلوکز و نشاسته در سال در شاهین شهر و میمه استان اصفهان افتتاح شد.

منبع: شبکه خبر
عناوین برگزیده