تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۱۱۶۲۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ورود «شستا» به طرح‌های توسعه‌ای خراسان‌جنوبی/ وعده اشتغال ۱۲۰۰ نفر

می متالز - استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بعد از سفر دو روزه مدیرعامل شستا به استان، مقرر شد با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی، خط جدیدی در کارخانه فرآوری زغال طبس ایجاد شود که اشتغال‌زایی برای ۱۲۰۰ نفر و تثبیت اشتغال برای ۲۵۰۰ نیروی فعال موجود را به همراه خواهد داشت.
ورود «شستا» به طرح‌های توسعه‌ای خراسان‌جنوبی/ وعده اشتغال ۱۲۰۰ نفر

به گزارش می متالز، محمدصادق معتمدیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ذخایر خدادادی، عامل ترغیب شرکت‌های بزرگ کشور برای سرمایه‌گذاری در استان بوده است.

وی از ورود صدر تأمین از حوزه‌های وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به زغال‌سنگ طبس خبر داد و گفت: صدر تأمین از شرکت‌های معدنی بزرگ کشور است که از سال گذشته معدن زغال پرورده طبس را خریداری نموده و اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم زده است.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بعد از موفقیت صدر تأمین، شستا برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های خود در زغال طبس ورود کرد.

معتمدیان عنوان داشت: در همین راستا بعد از سفر دو روزه مدیرعامل شستا به استان، مقرر شد با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی، خط جدیدی در کارخانه فرآوری زغال طبس ایجاد شود که اشتغال‌زایی برای 1200 نفر و تثبیت اشتغال برای 2500 نیروی فعال موجود را به همراه خواهد داشت.

وی از ورود شستا به موضوع ایجاد خط تولید آهک هیدراته در قاین گفت و خاطرنشان کرد: با ورود شستا به این موضوع، ظرف دو ماه آینده، 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای استان رقم خواهد خورد.

استاندار خراسان‌جنوبی از سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومانی شستا در معادن بنتونیت سرایان نیز خبر داد و گفت: بهره‌برداری از ذخایر انرژی تجدیدپذیر و پاک استان هم از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری شستا است که طی 2 ماه آینده با ایجاد یک نیروگاه بادی 25 مگاواتی در درح عملیاتی می‌شود.

معتمدیان تأکید کرد: احداث این نیروگاه بادی 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وی از ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء به معادن استان نیز گفت و یادآور شد: 2 ماه قبل طی تفاهم‌نامه‌ای، مقدمات حضور و سرمایه‌گذاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء در استان فراهم شد.

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان داشت: به‌زودی شاهد حضور و آغاز فعالیت این مجموعه سرمایه‌گذاری بزرگ در استان خواهیم بود.

گفتنی است نهم خردادماه و با حضور اردکانیان وزیر نیرو در استان، پروژه نیروگاه بادی 50 مگاواتی در سربیشه کلنگ‌زنی شد، سرمایه پیش‌بینی‌شده برای اجرای این پروژه 1200 میلیارد تومان است.

عناوین برگزیده