تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۱۱۶۳۳۸

تخصیص 650 میلیارد تومان به راه آهن اصفهان-شهرکرد

می متالز - استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت یک‌جا به پروژه احداث راه‌آهن مبارکه به سفید دشت تخصیص یافت.
تخصیص 650 میلیارد تومان به راه آهن اصفهان-شهرکرد

به گزارش می متالز، اقبال عباسی پیش از ظهر امروز در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت یک‌جا به پروژه احداث راه‌آهن مبارکه به سفید دشت تخصیص یافته و هم‌اکنون در ۳ نقطه عملیات اجرایی این پروژه در حال انجام است و به زودی یک تیم برای احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد اضافه می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای تسریع در روند تکمیل اجرای پروژه راه‌آهن، جاده شهرکرد-بروجن به لردگان و محور شهرکرد ناغان به ایذه متقاضی درخواست یک تیم مستقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای وزارت راه وشهرسازی  برای پیگیری امورات هستیم.

فرودگاه شهرکرد نیازمند یک تغییر است

وی در خصوص وضعیت فرودگاه شهرکرد، توضیح داد: متاسفانه پروازهای این فرودگاه متوقف شده و یک پرواز باقی‌مانده تنها با تعداد کمی مسافر انجام می‌شود، فرودگاه شهرکرد نیازمند یک تغییر است.

عباسی با اشاره به ورود یک سرمایه‌گذار برای ایجاد چند پرواز داخلی و خارجی و تعمیر هواپیما در فرودگاه شهرکرد، گفت: چندین جلسه متوالی با وزیر راه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اما این سرمایه‌گذار بنا به دلایلی نتوانست مجوزات لازم برای خریداری هواپیما و راه‌اندازی ایرلاین را اخذ کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در صورت راه‌اندازی چند پرواز یا یک ایرلاین مختص استان می‌توان روند افزایش باند فرودگاه و توسعه آن را دنبال کرد، اما قبل از آن باید پروازها رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه مشکل اعتباری برای اجرای پروژه‌های راه، آزادراه و راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، تاکید کرد: به ثمر رسیدن این پروژه‌ها نیازمند یک عزم جدی از سوی مدیران این حوزه است.

عباسی در پایان در خصوص افزایش سهمیه چهارمحال و بختیاری در بحث احداث مسکن محرومان، تصریح کرد: محرومیت این استان قابل مقایسه با استان‌های توسعه یافته نیست، بنابراین باید یک برنامه عملیاتی برای تامین مسکن محرومان در این استان اندیشیده شود.

عناوین برگزیده