تاریخ: ۲۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۱۱۶۴۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت خبر داد:

عرضه هزار میلیارد تومانی اوراق "فارس" با سود ۲۰ درصدی

می متالز - مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت از انتشار اوراق هزار میلیارد تومانی اختیار فروش تبعی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بر روی سهام پتروشیمی پارس خبر داد.
عرضه هزار میلیارد تومانی اوراق "فارس" با سود ۲۰ درصدی

به گزارش می متالز، روح الله حسینی مقدم درخصوص انتشار اوراق اختیار فروش تبعی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بر روی سهام پتروشیمی پارس گفت: این اوراق از روز یکشنبه 22 تیر در نماد "هپارس 404"  و با قیمت اعمال 2200 تومان عرضه می شود.  هر فرد حقیقی قادر به خرید حداکثر 10 هزار ورقه و اشخاص حقوقی نیز بدون محدودیت در حداکثر در کل دوره معاملاتی هستند. حداقل حجم عرضه روزانه 20 میلیون ورقه تعیین شده و کل حجم عرضه 55 میلیون ورقه است ضمن اینکه اوراق مزبور توسط کارگزاری بانک ملت عرضه خواهد شد.

وی به بررسی عملکرد تامین سرمایه بانک ملت در حوزه تامین مالی طی سال گذشته پرداخت و گفت: تامین سرمایه ملت در سال گذشته عملکرد بسیار درخشانی در حوزه تامین مالی داشت. به طوری که در مجموع تامین مالی موفقیت آمیر 5 پروژه به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان را در کارنامه سال 98 جای داده است که این امر بیانگر رشد 26 درصدی ارائه خدمات در این حوزه است.

حسینی مقدم با اشاره به کسب جایگاه مطلوب تامین مالی توسط این شرکت در سال گذشته ادامه داد: براساس آمار مندرج در اطلاعیه عرضۀ اوراق بهادار منتشره توسط سازمان بورس، تأمین سرمایۀ بانک ملت با سهم بازار 25.3 درصدی در تأمین مالی شرکتی در جایگاه اول صنعت و با سهم بازار 20.3 درصدی در تأمین مالی اشخاص حقوقی غیر از دولت (بنگاه‌های اقتصادی و شهرداری‌ها)، جایگاه دوم صنعت و در مجموع از تأمین مالی صورت گرفته از بازار سرمایه نیز در سال 98 سهم بازار 12.3 درصدی را به خود اختصاص داده است.

بنابراین گزارش، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که سهامدار 56 درصدی پتروشیمی پارس است با هدف تأمین مالی، اقدام به عرضه اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام "پارس" می کند. این اوراق یکساله و با نرخ بازده 20 درصدی بوده که قرار است توسط تامین سرمایه بانک ملت منتشر شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده