تاریخ: ۱۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۱۱۶۴۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عرضه زیرمجموعه‌های غیربورسی ارزیابی شد:

املاک و مستغلات "وبانک" در کفه ترازو/ نگاهی به آخرین وضعیت شرکت

می متالز - یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های غیربورسی شرکت، سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه‌مدار بوده که ارزش خالص دارایی‌های این شرکت در پایان خرداد ماه امسال به بیش از ۲۱ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال رسیده است.
املاک و مستغلات "وبانک" در کفه ترازو/ نگاهی به آخرین وضعیت شرکت

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی بر اساس اطلاعات ارائه شده در کنفرانس اطلاع رسانی شرکت در تاریخ ۹۹/۰۴/۰۷، قصد واگذاری بلوک دو سهام عمده‌ زیرمجموعه خود را دارد.

این شرکت بر اساس سیاست‌های بانک ملی در خصوص خروج از بنگاه‌داری، قصد واگذاری عمده و بلوکی سهام دو شرکت پتروشیمی شازند و توسعه صنایع بهشهر را در سال جاری دارد.

یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های غیربورسی شرکت، سرمایه گذاری مدیریت سرمایه‌مدار است. ارزش خالص دارایی‌های این شرکت در پایان خرداد ماه امسال به بیش از ۲۱ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین در پرتفوی غیربورسی شرکت، مبلغ ۱۴.۴۱۷ میلیارد ریال به عنوان بهای تمام شده پرتفوی غیربورسی ثبت شده که از این میان، مبلغ ۴.۲۸۷ میلیارد ریال مربوط به بهای تمام شده املاک و مستغلات شرکت است.

بر اساس آخرین برآورد‌های صورت گرفته از ارزش این سرمایه گذاری ها، مبلغ ارزش جاری سرمایه گذاری شرکت در بخش املاک و مستغلات که عمدتا در سال ۹۸ صورت گرفته، به ۱۱.۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

شرکت برنامه عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه غیربورسی خود را در بازار سرمایه دارد. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار، بین الملل ساختمان و صنعت ملی، سیمان فیروزکوه و سیمان ساروج اشاره کرد.

همچنین این شرکت در ماه گذشته و بر اساس گزارش صورت وضعیت پرتفوی مربوط به خرداد ماه، موفق به کسب سود ناشی از فروش ۱.۴۲۱ میلیارد ریالی شده تا به این ترتیب جمع کل سود ناشی از فروش سهام این شرکت در سه ماهه نخست امسال به بیش از ۳.۱۰۰ میلیارد ریال و معادل ۱۹۰ ریال به ازای هر سهم برسد.

عناوین برگزیده