تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۱۱۶۵۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اواق فروش تبعی در بورس تهران

می متالز - بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام پتروشیمی پارس را با هدف تامین مالی منتشر می‌کند.
انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اواق فروش تبعی در بورس تهران

به گزارش می متالز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که سهامدار ۵۶ درصدی پتروشیمی پارس است، با هدف تامین مالی، اقدام به عرضه اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام «پارس» می کند. این اوراق یکساله و با نرخ بازده ۲۰درصدی بوده که قرار است توسط شرکت تامین سرمایه بانک ملت منتشر شود.

این اوراق از روز یکشنبه ۲۲ تیرماه، در نماد «هپارس ۴۰۴»  و با قیمت اعمال ۲۲هزار ریال عرضه می شود. هر فرد حقیقی قادر به خرید حداکثر ۱۰ هزار ورقه و اشخاص حقوقی نیز بدون محدودیت در حداکثر در کل دوره معاملاتی هستند. همچنین حداقل حجم عرضه روزانه ۲۰ میلیون ورقه تعیین شده و کل حجم عرضه ۵۵ میلیون ورقه است. ضمن اینکه اوراق مزبور توسط کارگزاری بانک ملت عرضه خواهد شد.

شایان ذکر است «اوراق اختیار فروش تبعی» اوراقی است که براساس آن فروشنده که همان شرکت منتشر کننده است، متعهد می‌شود تعداد معینی از سهام شرکت را به قیمت مشخصی که اصطلاحاً به آن قیمت اعمال می گویند، در تاریخ معین یا همان تاریخ اعمال از سهامدار خریداری کند. از سوی دیگر خریدار اوراق اختیار فروش تبعی نمی تواند بیش از تعداد دارایی پایه ای که در اختیار دارد، اوراق اختیار فروش تبعی خریداری کند.

خریدار موظف به رعایت محدودیت های خرید هر کد معاملاتی تعیین شده  است. به عبارت دیگر، مجموع تعداد اوراق اختیار فروش تبعی تحت مالکیت هر خریدار در پایان هر روز معاملاتی، حداکثر باید به تعداد کل دارایی پایه متعلق به وی و با رعایت محدودیت خرید هر کد معاملاتی در اطلاعیه عرضه باشد.

یادآور می شود طبق دستورالعمل معاملات اوراق اختیار فروش تبعی در بورس تهران و فرابورس، اشخاص حقوقی که اقدام به خرید اوراق مذکور به میزان یک میلیون ورقه و بیشتر کنند، ملزم به واگذاری اختیار خرید تبعی در همان روزی هستند که سهام پایه و اوراق اختیار فروش تبعی را خریداری کرده‌اند.

عناوین برگزیده