تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۵
بازدید: ۳۶۳
کد خبر: ۱۱۷۱۴۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرعامل شرکت کرمان آلیاژ مطرح کرد:

رونق واحدهای ریخته‌گری در شرایط تحریم

می متالز - مدیرعامل شرکت کرمان آلیاژ گفت: با وجود تحریم‌ها و وارد نشدن واردات قطعات در صنعت ریخته‌گری، این مساله سبب شده تا کارخانه‌های داخلی به تولیدات ملی اعتماد بیشتری کنند و برای تامین قطعات خود به شرکت‌های داخلی رجوع کرده و خرید خود را از طریق این شرکت‌ها انجام می‌دهند و همین موضوع سبب رونق بیشتر و روزافزون واحدهای ریخته‌گری در کشور شده است.
رونق واحدهای ریخته‌گری در شرایط تحریم

به گزارش می متالز، جواد شارعی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری که سال جهش تولید نیز نامگذاری شده است ما در حوزه ریخته‌گری قصد دارد با حداکثر ظرفیت خود کار را ادامه بدهیم و برای توسعه این شرکت برناه‌های بلندمدت تدوین کرده‌ایم.  
وی با تاکید بر مشکلات صنعت ریخته‌گری خاطرنشان کرد: تامین مواد اولیه یکی از مشکلات اصلی واحدهای ریخته‌گری به‌شمار می‌رود؛ علاوه بر این تامین مواد اولیه، این صنعت با مشکلاتی چون گران بودن مواد اولیه، نبود نقدینگی و سرمایه در گردش، نوسان نرخ ارز و بالا رفتن قیمت مواد اولیه و تامین نیروی انسانی مشکلاتی که با آنها دست به گریبان هستند. 
لازم به یادآوری است که صنعت ریخته‌گری بعد از صنایعی چون نفت و فولاد در بعد جهانی سهم تجاری بالایی را به خود اختصاص داده است. این صنعت طی چند دهه گذشته قادر به رشد شده است، اما هم‌اکنون به دلیل رکود بازار با تمام ظرفیت خود مشغول به کار نیست.

عناوین برگزیده