تاریخ: ۲۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۲۴
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۱۷۲۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی مطرح کرد:

سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری برای زیرساخت معادن خراسان جنوبی

می متالز - جوانشیر گفت: تامین زیرساخت های معادن خراسان جنوبی با اعتبار حدود ۱۰ میلیون دلار انجام شده است.
سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری برای زیرساخت معادن خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، «محمد جوانشیر» شامگاه (25 تیر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان صمت خراسان جنوبی، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی، بازوی عملیاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن است؛ یکی از محورهای توسعه خراسان جنوبی، بخش معدن است ولی به لحاظ کمبود زیر ساخت ها، در حوزه صنعت ضعیف تر هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان جنوبی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در بخش معدن داشته ایم؛ آمارها نشان دهنده توسعه این بخش در خراسان جنوبی است.

جوانشیر با اشاره به اینکه در حوزه صنعت، زغال سنگ استان به ویژه شهرستان طبس منحصر به فرد است، گفت: طرح های خوبی در زمینه اکتشاف، بهره برداری، جست و جوی زغال و کک سازی در استان انجام شده و زیرساخت معادن با اعتبار حدود 10 میلیون دلار در این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات ژئوفیزیک هوایی در بخش معدن و آب برای استان حیاتی است، اضافه کرد: در این خصوص بیش از 50 درصد بودجه کشور در بحث مطالعات ژئوفیزیک کشور تخصیص پیدا کرد، لذا داده های ژئوفیزیک استان در اختیار دست اندرکاران و سازمان های توسعه ای ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید قرار داده شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر سه پروژه استحصال طلا در خراسان جنوبی در دست ساخت است که معدن طلای هیرد که زیر پوشش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است، در حال نصب و تجهیز کارخانه فراوری است.

جوانشیر همچنین ادامه داد: معدن طلای کودکان خوسف با سرمایه گذاری بخش خصوصی بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حوزه مس و طلا؛ معدن شادان خوسف با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال است.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری ایجاد فرهنگ سرمایه‌گذاری را در استان شروع کرده ایم، گفت: همچنین تاکنون 16 مجموعه حقوقی در حوزه فعالیت های معدنی در استان خراسان جنوبی شکل گرفته است.

عناوین برگزیده