تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۱۷۳۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت سنگ آهن روند صعودی دارد

می متالز - قیمت سنگ آهن مسیر صعودی خود را ادامه داده است، و به بیش از ۱۰۳ دلار در هر تن و تقریباً بالاتر از ۱۰۰۰۰ دلار در ایالات متحده از زمانی که Vale خطر غیر فعال شدن معادن خود را پرچم گذاری کرده، رسیده است.
قیمت سنگ آهن روند صعودی دارد

به گزارش می متالز، Vale عملیات معدن خود را در مجتمع معدن Itabira در برزیل در اوایل این ماه به دلیل مداخله دولت به دلیل افزایش مبتلایان کویید-۱۹،به حالت تعلیق درآورد.

این قیمت ها یک جهش از میانگین ماهانه ماه آوریل که معادل ۸۳.۴۰ دلار در هر تن بود است.

S&P Global Platts سنگ آهن را به عنوان "کالای پایدار" عنوان کرد، و تقاضا برای این کالارا ثابت اعلام کرد..

این اعتبار مبنی بر تولید فولاد خام قوی چین، کمبود تأمین و ذخایر سنگ آهن پایین در بنادر چینی است.

S&P اظهار داشت:” داده های دفتر ملی آمار نشان میدهدکه چین در ماه گذشته ۹۲.۷ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که نسبت به سال گذشته ۴.۲ درصد رشد داشته است.”

“حتی با وجود اینکه رشد تولید فولاد از رشد تقاضا پیشی می گیرد و موجودی های فولادی بیش از دو برابر حد معمول است، انتظار می رود که تقاضا از فولاد سازان چینی افزایش یابد زیرا فعالیت های اقتصادی پس از محدودیت های مربوط به ویروس کرونا از سر گرفته می شوند. برخی از شرکت کنندگان فکر می کردند که این امر منجر به کاهش تولید فولاد خواهد شد. اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. "

استرالیا صادر کننده شماره یک صادرات سنگ آهن و کنسانتره چین بوده است و صادرات آن در ماه آوریل به بیش از ۶۰ میلیون تن رسیده است.

S&P پیش بینی کرد که در ادامه سال ۲۰۲۰ به دلیل تاخیر تقاضا و محرک دولت چین، تقاضا برای سنگ آهن ثابت خواهد ماند.

اما این تحلیلگر پیش بینی می کند که قیمت سنگ آهن به دلیل عرضه پایینتر از سطح انتظار و مسائل عملیاتی در معادن و بنادر استرالیا و برزیل، تحت تأثیر قرار گیرد.

UBS بانک سرمایه گذاری به دلیل تحویل کمتری توسط برزیل با این نظرات مخالفت کرپ و پیش بینی قیمت امسال را به ۹۱ دلار آمریکا در هر تن افزایش داد.

عناوین برگزیده