تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۱۷۴۰۶

تمام قطعات پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری از نظر فنی تعیین تکلیف و اجرایی شده است

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اجرایی شدن قطعات راه آهن استان با تعیین تکلیف فنی و اجرایی پروژه خبر داد.
تمام قطعات پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری از نظر فنی تعیین تکلیف و اجرایی شده است

به گزارش می متالز، خیرالله خادمی در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این مطلب گفت: اتصال استان به شبکه ریلی کشور که نیاز و مطالبه عمومی و به عنوان زیرساخت مهم صنعتی و اقتصادی مطرح است، از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و پس از سه سال فقط یک قطعه از آن به طول ۱۵ کیلومتر اجرا و به صورت نیمه تمام رها شده بود. وی افزود: با رشد اعتبارات در سال گذشته و هم چنین موافقت نامه ای که با کمک رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اعتبار تکمیل این پروژه به مبلغ ۶۵۰۰ میلیارد ریال انجام شد؛ همه قطعات آن به مناقصه رفت و غیر از ایستگاه شهرکرد که پیمانکار آن تا یک ماه آینده مشخص می شود، بقیه قطعات سرتاسر مسیر از نظر فنی و اجرایی تعیین تکلیف و به صورت فعال در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیشرفت فیزیکی راه آهن استان را ۲۲ درصد عنوان کرد و ادامه داد: اگر روند اجرایی این پروژه به همین شکل پیش برود، امیدواریم در پایان دولت دوازدهم شاهد تکمیل و برخورداری مردم استان از این زیرساخت بسیار مهم باشیم.

وی پروژه اولویت دار دوم استان را محور شهرکرد – بروجن – لردگان خواند و گفت: این پروژه در چهارمحال و بختیاری تعریف شده ولی عملا مسیر اتصال مرکز کشور به بنادر و بخصوص بندر امام خمینی است و تلاقی آن با ترافیک عبوری از شهرهای بروجن و لردگان ، حجم ترافیک ۷۰ درصدی را در این محور به وجود آورده است. خادمی ۱۲۷ کیلومتر از کل ۱۶۵ کیلومتر مسیر را دارای ترافیک دانست و گفت: از ۳۸ کیلومتر باقیمانده، ۱۴ کیلومتر آماده و در حال طی مراحل نهایی است و ۱۴ کیلومتر دیگر هم تا پایان سال جاری تکمیل و زیر بار ترافیک می رود. وی در خصوص ۱۰ کیلومتر پباقیمانده نیز گفت: پیمانکار این قطعه هم تا یک ماه آینده مشخص و عملیات تکمیل پروژه اجرایی می شود‌. این قطعه دارای سه تونل و دو پل است که دو تونل آن حفاری شده و ۵۰ درصد حفاری تونل سوم به طول ۱۰۷۰ متر نیز صورت گرفته و تا پایان دولت با اتمام این قطعه، کل محور شهرکرد – بروجن - لردگان به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تکمیل شاهراه مرکز کشور به خوزستان را نیازمند تکمیل ادامه مسیر از لردگان به سمت خوزستان دانست و افزود: خوشبختانه بخشی از مسیر از طریق ماده ۵۶ و مشارکت بانکی در حال انجام مراحل قرارداد است و امیدواریم بحث مالی و اعتباری ادامه مسیر به سمت خوزستان هم در همین دولت تعیین وضعیت شود.

گفتنی است، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر یک روزه به استان چهارمحال و بختیاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را همراهی می نمود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده