تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۱۷۶۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار فارس:

نمایندگان فارس در مجلس، تسهیل در صادرات مواد معدنی را دنبال کنند

می متالز - استاندار فارس از نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی خواست، بحث تسهیل در امر صادرات مواد معدنی را دنبال کنند.
نمایندگان فارس در مجلس، تسهیل در صادرات مواد معدنی را دنبال کنند

به گزارش می متالز، عنایت‌الله رحیمی، شنبه در نشست بررسی توسعه صنایع و معادن استان فارس که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد، افزود: تسهیل در امر برگشت ارز حاصل از صادرات محصولات و مواد معدنی و تصویب قوانین برای تشویق به ثبات و کاهش هزینه‌های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی از دیگر انتظارات از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان کرد: تصویب قوانین تشویق و تسهیل کننده برای استفاده از فناوری روز دنیا و اصلاح قوانین مزاحم از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قوه مقننه قرار گیرد.
رحیمی اظهار داشت: از ۲ سال پیش، تهیه نقشه راه توسعه صنایع معدنی استان فارس در دستور کار قرار گرفت و تهیه این نقشه، کاری اساسی است که در بلند مدت آیندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.
استاندار فارس، همچنین ضمن درخواست از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای کمک به استفاده بهینه از خاک نسوز شمال استان فارس، از این سازمان نیز تقاضا کرد در بحث احداث کارخانه کاشی و سرامیک در این استان نیز ورود کند.
رحیمی ادامه داد: با توجه به حرکت رو به جلو و صنعتی کشور، این معادن می‌تواند نوید بخش خوبی برای توسعه شمال استان و کمک به توسعه صنعتی کشور باشد.
استاندار فارس اضافه کرد: احداث کارخانه‌های سنگبری مدرن با استفاده از فناوری روز دنیا، احداث واحدهای فرآوری آهک در شهرستان‌های شیراز، نی‌ریز، آباده و فسا، احداث کارخانه تولید آجر از مارن و ظرفیت‌یابی مواد معدنی در دریاچه‌های استان فارس از دیگر درخواست‌های ما از ایمیدرو است.
رحیمی افزود: از دیگر درخواست‌های ما از سازمان ایمیدرو می‌توان به احداث کارخانه تولید لوله‌های بدون درز، تامین اعتبار و اجرای طرح‌های زیربنایی بخش معدنی و امضای تفاهم‌نامه سه جانبه مابین سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برای اجرای عملیات اکتشاف در ۱۴ محدوده اشاره کرد.
وی بیان کرد: تسریع در اجرای ژئوفیزیک هوایی با روش‌های اکتشاف هوایی برای پهنه شمال و شمال شرق استان فارس، حمایت از راه‌اندازی تولید کارخانه لاستیک‌های بزرگ، اجرای طرح‌های پایین دستی در منطقه انرژی بر لامرد، تسریع در اجرای طرح گندله سازی فرزانگان خرامه، شتاب بخشیدن به روند اجرای عملیات آبرسانی از چشم عاشق فولاد نی‌ریز و تسریع در اجرای عملیات فازهای توسعه فولاد نی‌ریز از دیگر درخواست‌های ما از سازمان ایمیدرو است.
استاندار فارس ادامه داد: همچنین از ایمیدرو درخواست داریم نسبت به تامین اعتبار ۵۰ درصد از هزینه‌های جاده خرامه به نی‌ریز و تامین سرمایه و تسهیل در زمینه فناوری صنایع کوچک اقدام کند.

عناوین برگزیده