تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۱۷۶۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هزینه‌‍۴۰ میلیاردی برای بهبود راه دسترسی به معادن مهاباد

می متالز - مسوول امور معادن مهاباد گفت: ۱۰ کیلومتر از راه دسترسی به معادن این شهرستان با بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه آسفالت شد.
هزینه‌‍۴۰ میلیاردی برای بهبود راه دسترسی به معادن مهاباد

به گزارش می متالز، آکو جوانمردی روز شنبه افزود: راه دسترسی آسفالت شده مربوط به مسیر روستای "اوزون‌دره" به "گرده‌بردان" بوده که با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور به اتمام رسیده و هم‌اکنون پنج کیلومتر راه دیگر نیز از مسیر "گرده‌بردان به روستای "بیرم" در حال زیرسازی است.

وی ادامه داد: درخواست زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به معادن در مسیر "بیرم" به "برجو" نیز در دستور کار قرار دارد که در صورت توافق و تامین اعتبار عملیات اجرایی آن نیز در آینده آغاز خواهد شد.

مسوول امور معادن مهاباد اظهار داشت: همچنین یکی از معدن‌داران این شهرستان هزینه اصلاح و زیرسازی راه روستایی "آبلاغ" که بر اثر تردد کامیون‌های معادن تخریب و ناهمواره شده بود، به طول هشت کیلومتر را برعهده گرفته است.

وی با بیان اینکه اصلاح و زیرساخت این مسیر بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه دارد، افزود: اداره راهداری نیز در راستای حسن نیت این معدن‌دار درخواست تامین قیر مورد نیاز را داده و با اتمام عملیات زیرسازی این مسیر آسفالت خواهد شد.

جوانمردی با اشاره اینکه امسال استخراج مواد معدنی مهاباد حدود ۲.۵ برابر سال گذشته است، افزود: ۱۳۶ هزار و ۶۵۱ تن انواع مواد معدنی در سه ماه نخست سال جاری از معادن این شهرستان استخراج شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: مهمترین و بیشترین سنگ‌های استخراج شده به ترتیب شامل سنگ لاشه آهکی به میزان ۶۰ هزار تن و سنگ‌های آهن و سیلیس به ترتیب به میزان ۳۹ و ۱۰ هزار تن بوده است.

مسوول امور معادن مهاباد اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۲ معدن فعال و ۲۵ معدن غیرفعال و ۱۶ معدن سلب فعالیت در این شهرستان وجود دارد که بیش از ۲۵۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در آنها مشغول به کار هستند.

مهاباد دارای بیش‌از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

عناوین برگزیده