تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۱۸۰۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بهای هر اونس طلا ۱۸۰۸ دلار

می متالز - قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۸۰۸ دلار رسید.
بهای هر اونس طلا ۱۸۰۸ دلار

به گزارش می متالز، به دنبال تقویت ارزش دلار قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت اما نگرانی ها در مورد افزایش شیوع کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی سبب شد تا اشتها برای خرید طلا همچنان بالا باقی بماند و قیمت فلز زرد در بالای ۱۸۰۰ دلار حفظ شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۸۰۸ دلار رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت هم با ۰.۰۴ درصد افت به ۱۸۰۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «شواهد فنی ای وجود دارد که دلار امریکا ممکن است تقویت شود و احتمالا به همین دلیل تجار در بازار طلا تا حدودی قیمت ها را پایین آورده اند.»

وی افزود: «تردیدی نیست که ما در یک دوره میان مدت افزایشی در بازار طلا قرار داریم. به نظر می رسد که بخشی از سرمایه گذاران هنوز به این نتیجه نرسیده اند که روند ترمیم یکباره اقتصادی آغاز شده است.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز شاهد ۰.۲ درصد رشد بود و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است و این مسئله نگرانی ها در مورد روند ترمیم اقتصاد جهانی را شدت بخشیده است. تعداد مبتلایان به کرونا از مرز ۱۴ میلیون نفر عبور کرده است.

آمارهای جدید از اقتصاد ژاپن نشان می دهد که میزان صادرات این کشور در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۲ درصد کاهش یافته است. بازارها همچنین به دقت نشست اتحادیه اروپا را دنبال می کنند تا ببینند رهبران اروپایی چه تصمیمی در مورد بسته ترمیمی ۷۰ میلیارد یورویی اتخاذ می کنند.

عناوین برگزیده