تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۶۲
احمد محمدی تشریح کرد:

تامین ۸۰ درصدی کالاهای مورد نیاز مناطق نفتخیز جنوب از داخل

می متالز - مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تامین ۸۰ درصدی کالا و مواد مصرفی این شرکت از تولیدات ملی و خرید ۲۵ درصد اقلام مصرفی از استان خورستان خبر داد.
تامین ۸۰ درصدی کالاهای مورد نیاز مناطق نفتخیز جنوب از داخل

به گزارش می متالز، احمد محمدی استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را اعضای جدید خانواده صنعت نفت دانست و افزود: در تعامل با این بخش‌ها در کنار همکاری مستمر با سازندگان داخلی، بیش از ۸۰ درصد از کالا و مواد مورد نیاز این شرکت را بومی‌سازی کرده‌ایم، ۲۵ درصد اقلام مصرفی را از تولیدکنندگان استان خوزستان تامین می‌کنیم و این درحالیست که تنها ۵ درصد خرید مستقیم خارجی داریم که به معنای گامی بلند در خوداتکایی صنعت نفت ایران است.

محمدی در این‌باره گفت: با تلاش و تعامل سازنده توانسته‌ایم کالاها و تجهیزات کلیدی و پیشرفته صنعت نفت همچون پمپ‌های درون چاهی، مته و کالای حفاری، برخی از کالای ماشین‌آلات دوار، ابزار دقیق و مواد شیمیایی را که قبلا از منابع خارجی تامین می‌شد، بومی‌سازی کنیم و این دستاورد ملی از طریق تقویت و اصالت بخشیدن به پژوهش و تسهیم دانش فنی و عملیاتی با استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان‌ ایرانی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه خوداتکایی و حداقل‌سازی اثر تحریم‌ها به یکی از اولویت‌های اصلی سازمان صنعت نفت در چند سال اخیر بدل شده است، افزود: در راستای سیاست‌گذاری‌های انجام شده در سطح کلان کشور برای برون رفت از شرایط تحریمی، بر سه محور  استمرار تولید ایمن و پایدار، اجرای طرح های توسعه‌ای اولویت دار برای ایجاد ظرفیت افزایش تولید در زمان برگشت به تولید حداکثری و حداکثر‌سازی ساخت داخل با تقویت بخش خصوصی ایرانی شامل پیمانکاران، سازندگان و شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپی، متمرکز شده‌ایم.

محمدی یادآور شد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی و شرایط سخت کرونایی، با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مشارکت بخش خصوصی توانمند ایرانی، کوچکترین خدشه‌ای در جریان انرژی کشور بوجود نیامده است. همچنین طرح‌های اولویت‌دار افزایش و نگهداشت تولید موسوم به ۲۸ مخزن نیز، با مشارکت شرکت‌های داخلی در حال اجرا است که در نتیجه آن علاوه بر ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال در مناطق عملیاتی، سفارش‌گذاری حداکثری کالا و مواد مورد نیاز این طرح بزرگ از سازندگان داخلی نیز در حال محقق شدن است.

عناوین برگزیده