تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۱۱۸۱۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی افزایش صادرات «کسعدی»

می متالز - مدیرعامل شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی با اشاره به اینکه شرکت قصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را ندارد، به پرسش‌های سهامداران پاسخ داد. نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را بخوانید.
پیش‌بینی افزایش صادرات «کسعدی»

به گزارش می متالز، مجتبی ملکی در خصوص ضریب تبدیل گرانول به کاشی گفت: بابت تولید هر متر مربع سرامیک به طور میانگین ۲۳ کیلو گرانول مصرف می‌شود که پس از تولید گرانول، مواد افزودنی دیگر از جمله لعاب و رنگ و... برای تهیه سرامیک اضافه خواهد شد.

وی همچنین در مورد میزان مصرف گرانول در کشور اظهار کرد: باتوجه به بدنه محصولات (دیوار، کف، پرسلان و...) و عدم دسترسی به آمار شرکت‌ها، میزان مصرف گرانول در کشور قابل ردیابی نیست.

مجتبی ملکی در پاسخ به پرسشی درباره میزان صادرات شرکت نیز بیان کرد: شرکت بر اساس لیست اعلامی و نرخ لیست فروش که پیش از این در سایت کدال اطلاع‌رسانی شده است، صادرات خود را به کشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و افغانستان به صورت تحویل درب شرکت بدون هزینه حمل انجام می‌دهد. با توجه به عدم ثبات نرخ ارز و افزایش مداوم آن بدیهی است اشتیاق کشورها برای خرید محصولات ایرانی بالا رفته و صادرات روند افزایشی خواهد داشت.

وی ادامه داد: حاشیه فروش سرامیک بر اساس گزارش سه ماهه ارسالی بر روی سامانه کدال معادل ۲۲ درصد و حاشیه سود گرانول معادل ۳۸ درصد است.

ملکی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت علاوه بر افزایش سرمایه موجود قصدی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها دارد، گفت: شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ندارد.

عناوین برگزیده