تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۱۸۲۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مقتدایی:

توسعه تجارت خارجی و تسهیل بازرگانی شرایط مناسبی ندارد

می متالز - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی می‌گوید درحال حاضر توسعه تجارت خارجی و تسهیل بازرگانی بین ایران و سایر کشورها دشرایط مناسبی ندارد زیرا تعداد رایزنان اقتصادی فعال از انگشتان دست نیز کمتر است.
توسعه تجارت خارجی و تسهیل بازرگانی شرایط مناسبی ندارد

عباس مقتدایی خوراسگانی

به گزارش می متالز، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت توسعه دپیلماسی اقتصادی، گفت: درحال حاضر توسعه تجارت خارجی و تسهیل بازرگانی بین ایران و سایر کشورها در ناکارآمدترین حالت قرار دارد زیرا تعداد رایزنان اقتصادی فعال از انگشتان دست نیز کمتر است.

 

نقش سفارت‌خانه‌ها در توسعه صادارت رضایت بخش نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه به ظرفیت توسعه تجارت ایران با سایر کشورها بی توجه هستند، افزود: اقداماتی که در حال حاضر در حوزه صادرات در جریان است، نه تنها ناشی از برنامه دقیق و ریل گذاری وزارتخانه ها نیست بلکه نشات گرفته از منافع فردی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نقش سفارت‌خانه‌ها در توسعه صادارت رضایت بخش نیست، اظهار کرد: وزارت امور خارجه باید تقویت دپیلماسی اقتصادی به منظور تسهیل تجارت را در صدر برنامه های خود قرار دهد.

 

نداشتن برنامه در حوزه تقویت دپیلماسی اقتصادی یکی از نقاط ضعف دولت دوازدهم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی از نقاط ضعف دولت دوازدهم را نداشتن برنامه در حوزه تقویت دپیلماسی اقتصادی دانست و اضافه کرد: آثار بی توجهی دولت به ظرفیت دپیلماسی اقتصادی در فروش نفت، صادرات غیرنفتی، افزایش حجم مبادلات، تراز تجاری ایران اثرگذار بوده و مشکلات عدیده ای برای کشور ایجاد می کند.

عناوین برگزیده