تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۱۸۴۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
میرتاج‌الدینی تشریح کرد:

شرایط نامزدهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات/ بررسی گزینه‌ها در کمیته از روز شنبه

می متالز - عضو کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس گفت: کمیته دیوان محاسبات از روز شنبه هفته جاری تا دوشنبه طی جلسات متعدد، از نامزدهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات دعوت کرده تا مدارک و شرایط آنها را بررسی کند.
شرایط نامزدهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات/ بررسی گزینه‌ها در کمیته از روز شنبه

محمدرضا میرتاج الدینی

به گزارش می متالز، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس از تصویب آیین‌نامه روند انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات در کمیسیون تدوین آیین‌نامه خبر داد و گفت: پیش از این آیین‌نامه نحوه انتخاب روسا و دادستان دیوان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب شده بود که روز چهارشنبه نهایی شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: براین اساس کمیته دیوان محاسبات از روز شنبه هفته جاری تا دوشنبه طی جلسات متعدد، از نامزدهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات دعوت کرده تا مدارک و شرایط آنها را بررسی کند.

وی ادامه داد: افراد حائز شرایط مندرج در آیین‌نامه داخلی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نهایت، روز دوشنبه به کمیسیون معرفی شده تا بعد از تصمیم‌گیری نهایی، گزینه‌های ریاست و دادستانی دیوان محاسبات به صحن علنی معرفی شوند.

میرتاج‌الدینی با اشاره به شرایط قانونی تصدی پست ریاست و دادستانی دیوان محاسبات گفت: داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر از آن، سابقه بیست سال کار مدیریتی و همچنین سابقه کار براساس ماده 71 قانون خدمات کشوری جزو شرایط اخذ جایگاه ریاست و دادستانی دیوان محاسبات است.

براساس ماده 71 قانون خدمات کشوری سمت‌های ذیل مدیریت سیاسی محسوب شده و به عنوان مقام شناخته می‌شوند و امتیاز شغلی مقامات مذکور در این ماده به شرح زیر تعیین می‌گردد:

  1. رؤسای سه قوه (18000) امتیاز.
  2. معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضاء شورای نگهبان (17000) امتیاز.
  3. وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور (16000)‌امتیاز.
  4. استانداران و سفراء (15000)امتیاز.
  5. معاونین وزراء (14000)امتیاز.

تبصره 1- نخست وزیران دوران انقلاب اسلامی با مقامات بند(ب)این ماده همتراز می‌گردند ‌و تعیین سایر پست‌های همطراز به عهده هیأت وزیران بوده و تعیین همطرازی پست‌های کارکنان اداری مجلس به عهده رئیس مجلس خواهد بود.

تبصره 2- علاوه بر حقوق موضوع ماده فوق و امتیاز ویژگیهای شاغل (مذکور در ماده(66)) که حقوق ثابت تلقی می‌گردد فوق‌العاده‌های ماده (68) این قانون نیز حسب مورد به مقامات تعلق خواهد گرفت.

تبصره 3- مقامات مذکور در این ماده که حداقل دوسال در پست مدیریتهای سیاسی انجام وظیفه نموده یا بنمایند پس از تصدی مقام در صورتی که به سمت پائین‌تری منصوب شوند ، چنانچه حقوق ثابت و فوق العاده مستمرآنها در مسؤولیت جدید از هشتاد درصد (80%) حقوق ثابت وفوق‌العاده مستمر وی در پست قبلی کمترباشد به میزان مابه‌التفاوت تا(80%)را تفاوت تطبیق دریافت خواهند نمود. این تفاوت تطبیق با ارتقاء‌های بعدی (‌عوامل شغل و شاغل و فوق العاده‌ها) مستهلک می گردد و این مابه‌التفاوت در محاسبه حقوق بازنشستگی و وظیفه نیز ملاک عمل خواهد بود.

تبصره 4- دولت مجاز است با پیشنهاد سازمان، برخی از امتیازات قانونی مقامات موضوع این قانون (به استثناء حقوق و مزایا) را به مشاغل خاص ویژه مدیریت حرفه‌ای و یا سمتهای خاص و ویژه قضائی تسری دهد.

عناوین برگزیده