تاریخ: ۲۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۱۸۴۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با رئیس بهداشت و محیط‌ زیست سنگ آهن گهرزمین:

گام بلند گهرزمین در پیشگیری و مقابله با کرونا

می متالز - رئیس بهداشت و محیط‌زیست شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: نخستین اقدام ما در بخش مدیریت HSE در خصوص بهداشت رستوران‌ها و مواد‌غذایی بود که فاصله‌گذاری اجتماعی در رستوران‌هایی که امکان تعطیلی وجود نداشت و غذا برای پرسنل شیفت تامین می‌شد صورت گرفت.
گام بلند گهرزمین در پیشگیری و مقابله با کرونا

گام بلند گهرزمین در پیشگیری و مقابله با کرونا

به گزارش می متالز، با آغاز شیوع کرونا در جهان و به تبع آن در ایران ما شاهد تاثیرات آن در تغیر و وضع قوانین و مقررات مربوط به بهداشت در سطوح مختلف جامعه و به خصوص در صنعت بودیم که هر یک به نوبه خود اقداماتی را در جهت کاهش و شیوع کرونا انجام دادند. در همین راستا ۱۴ تیرماه امسال نمایشگاهی در کرمان با عنوان تجاری کاپرکس برگزار شد که شرکت‌های معدنی به معرفی اقدامات خود در زمینه پیشگیری و مقابله با این بیماری پرداختند. در این گزارش گفت‌وگویی با ساره یعقوبی، رئیس بهداشت و محیط‌زیست شرکت سنگ آهن گهرزمین ترتیب داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند:

یعقوبی-گهرزمین

فاصله‌گذاری اجتماعی در رستوران‌ها

رئیس بهداشت گهرزمین در ارتباط با اقدامات این شرکت در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا در رستوران‌های گهرزمین گفت: نخستین اقدام ما در بخش مدیریت HSE در خصوص بهداشت رستوران‌ها و مواد‌غذایی بود که فاصله‌گذاری اجتماعی در رستوران‌هایی که امکان تعطیلی وجود نداشت و غذا برای پرسنل شیفت تامین می‌شد صورت گرفت.

همچنین در اقدامی دیگر سرو غذا در پک‌های ظروف آلومینومی انجام شد. در همین راستا و در ابتدای امر و به مدت سه ماه کاهش زمان کاری پرسنل اداری ثابت در دستور کار قرار گرفت و برنامه غذایی این افراد نیز حذف شد که درحال‌حاضر به حالت قبل بازگشته‌ایم اما بازهم ترجیح دادیم تا سرو غذا برای پرسنل شیفت و اداری که ساعت کاری آنها ۸ ساعت است در ظروف یک بار مصرف سرو شود.

 

ضدعفونی ۶۲ هزار مترمربع

وی با اشاره به اینکه روزانه بالغ بر ۶۲ هزار متر مربع از مساحت شرکت سنگ‌آهن گهرزمین ضدعفونی می‌شود گفت: دفاتر اداری، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، کمپ‌های کارگری، دستگاه‌ها، تجهیزات. ماشین‌آلات سنگین و تعمیرگاه‌ها مکان‌هایی هستند که کار ضدعفونی کردن آنها صورت می‌گیرد.

یعقوبی در ادامه به دیگر اقدامات پیشگیرانه پرداخت و گفت: در بدو ورود افراد به سایت گهرزمین روزانه از بیش از ۷ هزار پرسنل به صورت مرتب تب‌سنجی صورت می‌گیرد ضمن اینکه این اقدام برای بازدیدکنندگان و مراجعه‌کنندگانی که به جهت کارهای اداری نیز حضور می‌یابند انجام می‌شود.

یعقوبی با اشاره به توزیع پک‌های ماسک، دستکش در درب ورودی گیت‌های گهرزمین به صورت روزانه گفت: به همین منظور نیز برای هر پرسنل نیز سهمیه‌ای درنظر گرفته شده که به صورت هفتگی در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

 

انجام تست PCR از افراد مشکوک به کرونا

رئیس بهداشت و محیط‌زیست گهرزمین در ارتباط با اخذ آزمایش از افراد مشکوک گفت: مجموعه مجتمع سنگ آهن گل‌گهر سیرجان تنها مجموعه‌ای است که به صورت مرتب از افراد مشکوک به کووید ۱۹ تست PCR می‌گیرد و جز نخستین شرکت‌هایی است که به منظور شناسایی فرد مبتلا به کرونا تست آنتی‌بادی خون انجام داده است.

رئیس بهداشت گهرزمین در ادامه افزود: از ابتدای شروع بیماری کرونا ماموریت‌ها، جلسات برون‌شهری و برون‌سازمانی به سایر نقاط کشور در مدت زمان سه ماهه لغو شود و اکنون نیز این جلسات با رعایت فاصله انجام می‌گیرد و سعی داریم تا علاوه بر کاهش این فعالیت‌ها، انجام جلسات نیز به صورت ویدیو کنفرانسی انجام شود.

وی در پایان برگزاری نمایشگاه کاپرکس در کرمان با موضوعیت بحران کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نمایشگاه دستاوردهای خوبی برجای گذاشته است ضمن اینکه اقدامات همکاران صنعت مس ما در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا جای تقدیر و تشکر دارد. برگزاری این نمایشگاه نشان می‌دهد که صنعت ما در کنار این بحران می‌تواند با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها به نحوی شایسته فعالیت داشته باشد و همانطور که می‌بینیم ابتلا به کرونا در افرادی که در بخش صنعت مشغول به کار هستند به نسبت به عامه افراد جامعه تعداد کمتری را شامل می‌شود.

گهرزمین-HSE

عناوین برگزیده