تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۱۸۵۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید آزمایشی گندله خام «کگهر»

می متالز - مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین در پاسخ به چند پرسش سهامداران این شرکت، با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال شفاف‌سازی کرد. نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را بخوانید.
تولید آزمایشی گندله خام «کگهر»

به گزارش می متالز، علی اکبر پوریانی در خصوص برآورد شرکت از مقدار تولید گندله در سال جاری گفت: برآورد شرکت از مقدار تولید گندله در سال مال جاری معادل ۱.۲۵۰.۰۰۰ تن است. ضمنا تولید آزمایشی گندله خام با موفقیت در تیرماه آغاز شده و تاکنون معادل یک هزارتن گندله خام با کیفیت مطلوب تولید و مقرر شده است کوره این خط در شهریورماه برای تولید محصول نهایی روشن شود.

در رابطه با تولید کنسانتره در خط ۳ کنسانتره نیز با توجه به پیش‌بینی انجام شده، قرار است این خط از بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد و لذا این خط در سال مالی جاری تولید نخواهد داشت.

وی افزود: برای تولید هر تن کنسانتره نیاز به نیم متر مکعب آب و ۴۳ کیلووات برق است. میانگین نرخ هر متر مکعب آب ۲۵۰.۰۰۰ ریال برای آب صنعتی و برای آب شرب ۵۰۰.۰۰۰ ریال و هر کیلووات برق ۱.۶۰۰ ریال است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین در رابطه با طرح گندله‌سازی شماره ۲ و طرح کنسانتره سازی ۴ و ۵ بیان کرد: طرح پروژه گندله‌سازی شماره ۲ تهیه و آماده شده است و پیمانکار اجرای پروژه نیز تعیین شده و در مرحله تسطیح زمین محل اجرای پروژه است. طرح کنسانتره      ۴ و ۵ نیز در مرحله ثبت اسناد مناقصه جهت تعیین و انتخاب پیمانکار اجرای طرح است.

پوریانی در پاسخ به این سوال که چند درصد از سنگ آهن شرکت در سال به صورت کلوخه فروخته می‌شود، گفت: در حدود ۴۵ درصد از سنگ آهن استخراج شده به فروش می‌رسد (عمدتا به شرکت گل گهر). فروش کلوخه در راستای تهیه و تامین سنگ آهن مورد نیاز شرکت گل گهر بوده و این فروش از محل مازاد نیاز کلوخه خطوط تولیدی این شرکت بوده و برنامه شرکت در این راستا، افزایش تولید سنگ آهن است و شرکت حدود ۶۰ درصد از سنگ خام مورد نیاز شرکت گل گهر را تامین می‌کند.

عناوین برگزیده