تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۱۸۶۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحقق ۱۵۹ درصدی تعهد اشتغال تسهیلات رونق تولید در استان سمنان

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۵۹ درصد از تعهد اشتغال واحدهای صنعتی و کشاورزی دریافت‌کننده تسهیلات رونق تولید در این استان محقق شد.
تحقق ۱۵۹ درصدی تعهد اشتغال تسهیلات رونق تولید در استان سمنان

به گزارش می متالز، علی تشنه‌دل روز سه شنبه در دویست و سی و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار استانداری افزود: از ۱۴۷ واحد معرفی شده در بخش صنعت، معدن و تجارت استان، طی بازرسی های انجام شده، ۸۸ واحد به مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند و ۳۵۰ نفر اشتغال در این واحدها ایجاد شد یعنی ۱۵۹ درصد از تعهد ایجاد شده در این‌واحدها محقق شده است.

وی بیان کرد: در قالب تسهیلات رونق تولید استان سمنان، تاکنون ۳۱۶ واحد در بخش صنعت، معدن و تجارت و ۵۳۰ واحد در بخش کشاورزی به منظور دریافت ۳۷ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی شد که از این‌ تعداد، ۳۴۵ طرح مبلغ ۱۱ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال تسهیلات تاکنون دریافت کردند.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به ۵۵۱ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

تشنه دل بیان کرد: در این نشست مشکلات و موارد ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی استان سمنان بررسی و تصمیماتی لازم اتخاد شد.

وی افزود: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه مسایل حدود یکهزار و ۸۲ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود ۲ هزار و

سرپرست سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان افزود: ۳۱۳ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که از این تعداد ، ۷۴ درصد مصوبات اجرایی و بقیه در دست اقدام است.

وی بیان کرد: ۳۵۹ طرح به منظور دریافت هشت هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال تسهیلات در بانکها در دست بررسی است.

در این جلسه با موافقت اعضا ۱۰ طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت استان، به منظور دریافت مبلغ ۲۲۰ هزار میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شد.

عناوین برگزیده