تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۱۹۰۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تداوم حمایت مجتمع فلات مرکزی در توسعه خدمات توانبخشی

می متالز - مدیر مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی گفت: بمنظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی مرکز خدمات توانبخشی بهزیستی حمایت ها مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ادامه خواهد داشت.
تداوم حمایت مجتمع فلات مرکزی در توسعه خدمات توانبخشی

به گزارش می متالز، همزمان با روز بهزیستی و تامین اجتماعی، سید فرهاد اسلامی مدیر مجتمع فلات مرکزی در معیت مشاور فرهنگی و کارشناسان روابط عمومی با مجموعه مدیریتی مرکز جامعه معلولین بافق دیدار و گفتگو کردند.

مسوول جامعه معلولین بافق در این دیدار ضمن تشکر از مساعدت های ارزنده مجموعه فلات مرکزی در حوزه بهداشت، توانبخشی و فرهنگی گفت: خوشبختانه در بحث جلوگیری و پیشگیری از بیماری کرونا مجموعه سنگ آهن فلات مرکزی با انجام ضدعفونی مرکز و اهدا ماسک و دستکش این مجموعه را در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی همراهی کردند.

ابوالفضل شاهپورزاده در ادامه با اشاره به راه اندازی مراکز خدمات بهزیستی با عنوان “زندگی مثبت” در سطح کشور گفت: بهزیستی در برنامه دارد به منظور ارتقاء و گسترش برنامه ها، خدمات و فعالیت های معلولین و خانواده ها اقدام به راه اندازی مراکزخدمات رسان با عنوان زندگی مثبت نموده که تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان را آسان تر می کند.

وی افزود: گسترش و فراگیری خدمات، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات بهزیستی، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه بویژه خانواده های معلولین از وظایف، فعالیت‌ها و خدمات بهزیستی از جمله اهداف و برنامه های طرح زندگی مثبت می باشد.

شاهپورزاده با تاکید بر حفظ نشاد و افزایش شادی در روحیه معلولین جامعه خاطر نشان کرد: مرکز جامعه معلولین بافق با همکاری بخش خصوصی و حمایت های خیرین اقدام به اجرای طرح شادسازی معلولین به ویژه معلولین خانه نشین نموده که این طرح برای فرهنگ سازی و تحقق اهداف خود به همراهی مردم، خیرین و خانواده ها نیاز دارد.

در ادامه این دیدار مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، ضمن تبریک روز ملی بهزیستی وعرض خدا قوت به دست اندرکاران مرکز نگهداری و توانبخشی جامعه معلولین بافق، گفت: بهزیستی بعنوان یکی از نهادهای اصلی و تأثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی و متولی ارتقاء سلامت اجتماعی، منشا خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه های خاص جامعه می باشد.

سید فرهاد اسلامی حمایت و مساعدت به مراکز بهزیستی و توانبخشی را یکی از وظایف در حوزه امور اجتماعی خود عنوان کرد و یادآور شد: بمنظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی این مرکز، سعی در ادامه این روند هستیم.

در ادامه طرفین پیرامون مشکلات و چالش های حوزه توانبخشی شهرستان، ارائه خدمات فرهنگی و هنری، اجتماعی و توانبخشی، حمایت از صنایع دستی و هنر دست معلولان و …گفتگو شد و مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی دراین رابطه قول مساعدت و همکاری داد.

گفتنی است، در شهرستان بافق ۸۳۶ معلول در ۵ گروه جسمی، ذهنی ، روحی و رانی، بینایی و شنوایی وجود دارد که بیش از ۲۵۰ نفر از ایشان دارای معلولیت حاد و شدید می باشد که جهت توانبخشی روزانه و رفع نیازهای زندگی نیازمند مساعدت های خیرین، موسسات، ادارات، شرکت و… می باشند.

عناوین برگزیده