تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۱۹۰۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ارکانی:

جوانگرایی شاخص اصلی انتخاب رئیس دیوان محاسبات / سوابق اجرایی بذرپاش مثبت است

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است، فرد منتخب برای تصدی بر ریاست دیوان محاسبات کل کشور باید در دیوان تحول و تحرک جدی ایجاد کند.
جوانگرایی شاخص اصلی انتخاب رئیس دیوان محاسبات / سوابق اجرایی بذرپاش مثبت است

احسان ارکانی

به گزارش می متالز، احسان ارکانی به انتخاب رئیس جدید دیوان محاسبات کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات حضرت آقا مبنی بر حضور جوانان در جایگاه‌های مختلف مدیرتی، باید کار اجرایی و مدیرتی کشور را به نسل جوان سپرد، لذا با تکیه به این نگاه و توجه به تخصص‌گرایی و کارآمدی درصدد انتخاب نیروی با مشخصات فوق برای تصدی بر دیوان محاسبات کشور به‌عنوان یکی از سازمان‌های حیاتی کشور برآمدیدم.

 

استفاده از تجربه پیشکسوتان نسل اول انقلاب در اتاق‎های فکر

نماینده مردم نیشابور، فیروز و زبرخان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری گذشت نزدیک به 42 سال از انقلاب و پا یه سن گذاشتن نسل اول انقلاب، افزود: دیگر وقت آن رسیده که از حضور و تجربه پیشکسوتان نسل اول انقلاب در اتاق‎های فکر بهره برد.

 

ضرورت ایجاد تحول و تحرک جدی در دیوان محاسبات

وی با بیان اینکه فرد منتخب برای تصدی بر ریاست دیوان محاسبات کل کشور باید در دیوان تحول و تحرک جدی ایجاد کند، ادامه داد: اگرچه قصد زیر سوال بردن زحمات مدیران سابق این سازمان را ندارم اما به دلیل مدیریت نچندان کارآمد، اکنون بسیاری از مردم نمی‌دانند؛ دیوان محاسبات چیست! و اطلاعی از وظایف آن ندارند لذا اگر تعطیل هم شود، احتمالا اتفاق مهمی در کشور نخواهد افتاد و این به معنای عدم کارآمدی این دستگاه است.

ارکانی معتقد است رای بالای نمایندگان در صحن علنی مجلس به بذرپاش نشان از اعتقاد پیشکسوتان مجلس به حضور نسل کارآمد جوان در حوزه اجرایی دارد.

وی یادآور شد: رئیس جدید دیوان محاسبات کل کشور، در کارنامه کاری خود معاونت رئیس جمهور، ریاست سازمان ملی جوانان و عضویت در هیات رئیسه مجلس در دوره نهم را جای داده است.  

از آنجا که بذرپاش در جایگاه مدیرعاملی بزرگترین کارخانه خودروسازی کشور قرار داشته است، نگاه وی به مسائلی همچون بودجه، حسابرسی، تفریغ بودجه و وظایف دیوان محاسبات، صرفا تئوریک نیست بلکه در حوزه اجرا نیز با نقاط ضعف و قوت و نحوه اجرای قوانین بودجه آشنایی دارد

این نماینده مجلس بیان کرد: از آنجا که بذرپاش در حوزه اجرایی در جایگاه مدیرعاملی بزرگترین کارخانه خودروسازی کشور قرار داشته است، نگاه وی به مسائلی همچون بودجه، حسابرسی، تفریغ بودجه و وظایف دیوان محاسبات، صرفا تئوریک نیست بلکه در حوزه اجرا نیـــــز با نقاط ضعف و قوت و نحوه اجرای قوانین بودجه آشنایی دارد.

 

جلوگیری از تخلفات در گام اول؛ انتظار مردم و مجلس از رئیس جدید دیوان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نسبت به انجام تعهدات و قول‌های رئیس جدید دیوان محاسبات به مجلس ابزار امیدواری کرد و گفت: انتظار است دیوان محاسبات کل کشور از بسیاری از تخلفات -که مردم را گله‌مند کرده است- در همان گام نخست پیشگیری کند و اجازه وقوع آن را ندهد.

عناوین برگزیده