تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۱۹۲۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی دولت تاکید کرد:

حمایت از بورس همچنان در دستور کار دولت

می متالز - علی ربیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان اظهار داشت: فرمایشات آرامش بخش و امید بخشی که معظم له در شرایط دشوار و سخت جامعه ایران امروز بیان کردند، و زمینه همکاری برای کاهش هرچه سریعتر مشکلات و آلام ملت ترسیم شد، به نوبه خودم و از سمت دولت از ایشان سپاسگزاری می‌کنم.
حمایت از بورس همچنان در دستور کار دولت

به گزارش می متالز، وی ادامه داد: امروز در سالگرد برجام هستیم. برجام موضوعی چالشی در ایالات متحده آمریکا شد. سخنگوی دولت گفت: هیچ کشوری بدون جنگ از ذیل فصل هفت منشور خارج نشده، اما برجام این امکان را فراهم کرد. برجام به دلیل تخطی آمریکا نتوانست انتظارات اقتصادی ایران را برآورده کند.

 

تصمیمات مهم بورسی دولت؛

سخنگوی دولت در ادامه از موافقت دولت با افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: به موجب این تصمیم همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند برای افزایش سهم شناور آزاد حداقل به میزان ۲۵ درصد شرکت‌های تابعه اعم از شرکت‌های دولتی و شرکت نهادهای عمومی، سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، مطابق مقررات بورسی، در بازار سرمایه با وزارت اقتصاد و دارایی همکاری کنند.

وی یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه هم مکلف شد ماهانه ۵ درصد از تخصیص بودجه دستگاه‌هایی را که متناسب با گزارش سازمان بورس اوراق بهادار نسبت به افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های مربوط‌شان اقدام نکرده اند، کاهش دهد. این بنای دولت هست تا با کوچک کردن خود سهم بیشتری از طریق بورس به مشارکت مردم در اقتصاد کشور بدهد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هیات وزیران مصوبه دیگری هم در راستای تقویت و مدیریت عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه و تامین مالی داشت. در این راستا دولت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی را با قید دوفوریت تصویب کرد تا به مجلس ارسال شود که امیدواریم به سرعت تصویب شود.

ربیعی با بیان اینکه حمایت از بورس کماکان در دستورکار دولت است، اظهارداشت: این موضوع هفته گذشته هم بخشی از جلسات دولت را به خود اختصاص داد. اقدامات بورسی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داد آثار مثبتی داشت.

عناوین برگزیده