تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۱۹۶۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
امروز ثبت شد؛

صعود طلا به بالاترین رقم ۹ سال گذشته

می متالز - قیمت طلا در معاملات نخستین روز کاری هفته در بازارهای جهانی، با افزایش چشمگیر همراه شد و به بیشترین میزان، نسبت به سپتامبر ۲۰۱۱ معامله شد.
صعود طلا به بالاترین رقم ۹ سال گذشته

به گزارش می متالز، افزایش تنش ها میان آمریکا و چین موجب تعطیلی سفارت آمریکا در چین و سفارت چین در آمریکا شد و به این ترتیب، سرمایه گذاران با افزایش نگرانی ها نسبت به آینده اقتصادی جهان، حجم خرید طلا را در سبدهای سرمایه گذاری خود افزایش دادند.

این در حالی است که  در بازارهای سهام جهان نیز تنها سهام صنایع تکنولوژی با اندک افزایشی همراه بودند و مابقی صنایع روند منفی را در پیش گرفتند.

به این ترتیب، در بازارهای آسیایی، شاخص اصلی بورس تایوان با رشد عجیب ۱۰ درصدی همراه شد و موجب افزایش ۱.۳ درصدی شاخص آسیا پاسفیک شد.

افزایش قیمت سهام صنایع تکنولوژی در تمامی بازارهای آسیایی مشهود بود و تنها سهام شرکت اینتل با افت ۱۶ درصدی همراه شد.

شرکت اینتل در آخرین اطلاعیه خود اعلام داشت که به دلیل عدم دسترسی به بازار چین و ناتوانی از ساخت چیپ های ۷ نانومتری  تولیدات خود را به تعویق می اندازد. این اطلاعیه موجب افت قیمت سهام این شرکت در مقایسه با دیگر رقیبان در بازارهای جهانی شد .

اما در سوی دیگر، بازار چین با روند افزایشی ۰.۵ درصدی شاخص CSI همراه شد و افت هفته گذشته خود را کمی جبران کرد.

در ادامه، شاخص نیکی ژاپن افت ۰.۵ درصدی را به ثبت رساند و شاخص آتی اس اند پی در وال استریت نیز ۰.۴ درصد منفی شد.

تعطیلی سفارت چین در ایالت هیوستون آمریکا و اقدام متقابل چین در تعطیلی سفارت آمریکا در شهر چنگدو موجب بهم ریختن تعادل اقتصادی در بازارهای جهانی شده است.

مایک پمپئو در تازه ترین اظهارات خود بیان داشت واشنگتن و همتایان این کشور باید تلاش و خلاقیت بیشتری در ایجاد رابطه با یکدیگر داشته باشند . کارشناسان معتقدند این جمله وزیر امور خارجه آمریکا به طور مستفیم با حزب کمونیست چین و روش های این حزب در رویارویی با مردم بوده است.

نوریهیرو فوجیتو، سرمایه گذار ارشد کارگزاری میتسوبیشی در این خصوص اظهار داشت: دونالد ترامپ سابق بر این در تمامی سخنرانی ها از نخست وزیر چین به خوبی یاد می کرد اما هم اکنون لحن پمپئو کاملا پرخاشگرانه است و به همین دلیل بازارها نشانه های خوبی از این لحن دریافت نمی کنند.

اما در سوی دیگر، در بازرا طلا قیمت این فلز گرانبها با رشد چشمگیری نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی رو به رو شد و هر اونس از این فلز با رشد ۱ درصدی مواجه شد و به هر اونس یک هزار و ۹۲۰ دلا رسید.

عناوین برگزیده