تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۱۹۷۴۰
سرویس خبر : زمین شناسی
در سومین جلسه شورای هم خانواده وزارت صمت در آذربایجان‌شرقی مطرح شد:

مطالعه ۴۰ محدوده اکتشافی در شمال غرب کشور توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

می متالز - سومین جلسه شورای هم خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان آذربایجان‌شرقی به میزبانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمالغرب کشور برگزار شد
مطالعه ۴۰ محدوده اکتشافی در شمال غرب کشور توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

به گزارش می متالز، مدیرکل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال باختری گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان از بدو تاسیس تا به حال را به صورت مبسوط مطرح کرد.

عبدالحمید سرتیپی درادامه برنامه‌­های این سازمان در سال جهش تولید را مبتنی بر گسترش کارهای اکتشافی عنوان کرد و گفت: نزدیک 40 محدوده اکتشافی در محدوده شمال باختری توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در دست مطالعه است که امید می‌­رود  تعدادی از این محدوده‌­ها را طی سال جاری بتوانیم با شرایط مزایده با بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نقش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در تولید داده‌های پایه استان بسیار ضروری و تاثیرگذار است بدین ترتیب که محور توسعه استان آذربایجان شرقی با تکیه بر این داده‌­ها  در بخش‌­های اکتشاف، معدنی و عمرانی میسر است.

در ادامه جلسه، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی اطلاعات دقیق و فنی منتشر شده از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را  منجر به معدنکاری و فرآوری صنایع معدنی دانست و گفت: این سازمان بازوی علمی و فنی معادن است.

حبیب امین‌زاده محدوده‌های معدنی امیدبخش معرفی شده از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را دارای قابلیت سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: کمیته تحقیقاتی معدنی استان می‌تواند با همکاری دانشگاه‌های معتبر استان و این سازمان منجر به موفقیت‌های علمی و مطالعات معدنی شود.

وی یکی از مهم‌ترین راهکارهای تامین مالی صنایع را بورس دانست و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها  تا پایان سال 14 شرکت و یا واحد صنعتی بورسی خواهند شد که در این زمینه شفاف‌سازی و آموزش دهی به صنایع لازم است.

شایان ذکر است، مصوبات سومین جلسه شورای هم خانواده وزارت صمت شامل تاکید بر مشارکت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در فعال‌سازی معادن غیرفعال استان، تامین اعتبار مالی برای آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی مرکز تبریز جهت گسترش فعالیت‌­های آزمایشگاهی، شرکت سازمان در جلسه تعاملات استانی در حل و فصل محدوده­‌های معدنی مورد اختلاف با منابع طبیعی و استعلام کارگروه امور زیربنایی استان از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی مرکز تبریز در ساخت‌وسازها عنوان شده است.

عناوین برگزیده