تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۱۹۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

وجود نقدینگی ریشه اصلی مشکلات تولید کشور است

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نقدینگی ریشه اصلی مشکلات تولید از جمله در بازار خودرو و مسکن کشور است و امروز بیش از سه هزار میلیارد تومان بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی در کشور نقدینگی وجود دارد.
وجود نقدینگی ریشه اصلی مشکلات تولید کشور است

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از معادن اسمیران سیرجان افزود: این نقدینگی به هر سمتی برود آثار مخربی از خود برجای می‌گذارد.

وی اظهار داشت: چهارسال پیش خودروسازان گلایه از پرشدن پارکینگ ها داشتند و امروزه خودروسازان اعلام می‌کنند که ۲۰ برابر تولید خودرو متقاضی داریم.

معاون امورمعادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و بخش معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت باور داریم که کشور ظرفیت و استعداد جذب سرمایه‌گذاری‌های تولید را دارد و از آن حمایت می‌کنیم.

وی بیان داشت: جذب سرمایه باید به گونه ای باشد که به خود سرمایه‌گذار لطمه نخورد و مشکل مواد اولیه واحدهای تولیدی اگر جدی گرفته نشود روزی دامن تمامی تولیدکنندگان را می‌گیرد.

اسماعیلی افزود: به‌طور جدی باید دادن مجوزها، زنجیره تولید و تقاضا را متعادل کنیم و به تامین خوراک معادن کمک می‌کنیم و در این راستا سنگ مورد نیاز شرکت گهرزمین تا تکمیل ظرفیت تولید، تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: واحدهای احداث شده نباید به‌علت خوراک متوقف شوند و به صورت جد برنامه داریم که بیش از ۲۰ درصد تولید محصولات معدنی کشور را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بهترین مسیر پرکردن ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی است و در عوض هزینه برای احداث واحد جدید باید واحدهای معدنی با تمامی ظرفیت خود فعالیت کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: تمامی واحدهای گندله سازی کشور باید با واحدهای کنستانتره فولاد توازن داشته باشند.

وی با بیان اینکه سبد ارزی که ایمیدرو راه اندازی کرده، می‌تواند ارز مورد نیاز شرکت گهرزمین را تامین کند گفت: تولیداتی که در داخل کشور مصرف ندارد را صادرات می‌کنیم و اما تامین نیاز کشور اولویت دولت است و اجازه صادرات کنستانتره را به هیچ عنوان امسال نمی‌دهیم اما در برخی موارد گندله قابلیت صادرات دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مشکل تامین ارز شرکت گهرزمین با پیگیری وزارت صمت رفع می‌شود.

همچنین در این نشست مشکلات معدنی وضعیت باطله ها، نداشتن زمین و مشکل آب و ۲ میلیون یورو ارز از سوی مسئولان شرکت گهرزمین و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اعلام شد.

چهار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در سفری به استان کرمان علاوه بر بازدید از طرح‌های صنعتی و معدنی شهرستان سیرجان و بردسیر برنامه کلنگ زنی طرح گل‌گهر و طرح تولید میلگرد کلاف در نشستی مشترک با استاندار کرمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تشکل‌ها حاضر می‌شوند.

بازدید از شرکت گهرزمین، راه آهن کشش، فروسیلیس پویان‌گهر، اسمیران، فلزات تزیینی آروین، شرکت کاوریان گهر، بازدید از بیمارستان گل‌گهر، کارخانه جهان فولاد بردسیر، از دیگر برنامه ‌های مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان است. 

عناوین برگزیده