تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۲۰۰۳۳
سرویس خبر : انرژی
آقاجری:

سیاست‌های پیرامون صنعت پتروشیمی اصلاح شود /ضعف مدیریتی؛ دلیل عدم رونق صنایع پایین‌دستی

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رونق صنایع دستی فواید منطقه‌ای و ملی به‌دنبال دارد، گفت: سیاست‌های پیرامون صنعت پتروشیمی نیازمند اصلاح و تغییر است و نباید صرفا به‌دنبال احداث صنایع مادر و خام فروشی بود بلکه باید به سمت تولید آن دسته از صنایع رفت که ارزش افزوده بالایی دارند.
سیاست‌های پیرامون صنعت پتروشیمی اصلاح شود /ضعف مدیریتی؛ دلیل عدم رونق صنایع پایین‌دستی

حبیب آقاجری

به گزارش می متالز، حبیب آقاجری بر ضرورت افزایش تولید محصولات پتروشیمی تاکید کرد و گفت: از آنجا که صنایع پایین‌دستی در رونق اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد ارزش‌افزوده بالا نقش‌بسزایی دارند، افزایش تولید محصولات صنایع پتروشیمی ضروری است اما متاسفانه بیشترین مجتمع‌ها از جنس صنایع بالادستی و مادر بوده و صنایع پایین‌دستی آن‌طور که باید ایجاد نشده‌اند.

نماینده مردم بندرماهشهر و هندیجان و امیدیه و بندرامام خمینی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری آمار بالای بیکاری در کشور، گفت: در حوزه انتخابیه اینجانب باوجود بیش از 21 مجتمع پتروشیمی مادر، آمار بیکاری بالای 20 درصد است در حالی که زیرساخت‌ها برای ایجاد صنایع پایین‌دستی موجود است که درصورت ایجاد، نقش‌بسزایی در رفع بیکاری خواهد داشت لذا رونق صنایع دستی فواید منطقه‌ای و ملی به دنبال دارد.

وی دلیل ضعف در ایجاد صنایع پایین‌دستی را مدیریتی و عدم اعتقاد مسئولان به نقش این مهم در تولید ثروت و قدرت دانست و گفت: درحالی خام فروشی باید به فراموشی سپرده شود که مسئولان هنوز به آن امید بسته‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است سیاست‌های پیرامون صنعت پتروشیمی نیازمند اصلاح و تغییر است و نباید صرفا به‌دنبال احداث صنایع مادر و خام فروشی بود بلکه باید به سمت تولید آن دست از صنایع رفت که ارزش افزوده بالایی دارند.

عناوین برگزیده