تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۱۲۰۰۴۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
آزادی خواه تأکید کرد:

سرعت آهسته اجرای طرح بازآفرینی شهری؛ اختصاص اعتبارات برخی از پروژه های عمرانی برای نوسازی بافت فرسوده

می متالز - نماینده مجلس یازدهم گفت: ارائه خدمات از سوی ستاد بازآفرینی شهری به متقاضیان نوسازی مسکن بسیار کند و آهسته صورت می گیرد و با این روند نوسازی بافت های فرسوده در کشور چندین دهه زمان می برد، از این رو اقدامات برای نوسازی این مناطق باید با سرعت بیشتری صورت گیرد.
سرعت آهسته اجرای طرح بازآفرینی شهری؛ اختصاص اعتبارات برخی از پروژه های عمرانی برای نوسازی بافت فرسوده

احد آزادی خواه تیتر یک

به گزارش می متالز، احد آزادی‌خواه با انتقاد از روند اجرای طرح بازآفرینی شهری در کشور، گفت: متولی اصلی نوسازی بافت فرسوده در کشور ستاد بازآفرینی شهری است، اما متأسفانه اجرای طرح های نوسازی از سوی این ستاد به خوبی عملیاتی نشده است.

 

بخشی از مساکن ما ناپایدار و فرسوده هستند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ستاد بازآفرینی شهری باید با استفاده از ظرفیت  دستگاه ها از جمله شهرداری، شرکت آب و فاضلاب، دانشگاه علوم پزشکی نسبت به نوسازی بافت های فرسوده در کشور اقدام کند، این مسئله در شرایط کنونی بسیار ضروری است زیرا بخشی از مساکن ما عملا ناپایدار و فرسوده هستند.

وی گفت: در شرایط کنونی حاشیه نشینان مناطق شهری به ویژه کلانشهرها با چالش ها و مشکلات بسیاری مواجه هستند، عدم زیرساخت های درمانی، پایین بودن سرانه های آموزشی، پایین بودن سرانه فضای سبز و بحرانی بودن شرایط آب و فاضلاب بخشی از مشکلات این مناطق محسوب می شود.

 

ارائه خدمات از سوی ستاد بازآفرینی شهری به متقاضیان نوسازی مسکن بسیار کند است

آزادی خواه ادامه داد: در شرایط کنونی ارائه خدمات از سوی ستاد بازآفرینی شهری به متقاضیان نوسازی مسکن بسیار کند و آهسته صورت می گیرد و با این روند نوسازی بافت های فرسوده در کشور چندین دهه زمان می برد، از این رو اقدامات برای نوسازی این مناطق باید با سرعت بیشتری صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: عملکرد کنونی ستاد بازآفرینی شهری دلایل مختلفی دارد، یکی از این مسائل کمبود اعتبار برای ارائه تسهیلات و اجرای پروژه های نوسازی است، اما رویکرد برخی مدیران که اجرای این طرح ها را کم اهمیت می دانند، نیز بسیار تأثیر گذار است. به نظر من می توان اعتبارات برخی از پروژه های عمرانی را برای تسریع در اجرای طرح بازآفرینی در نظر گرفت.

 

نوسازی بافت فرسوده تأثیر گسترده ای در افزایش تولید مسکن خواهد داشت

آزاد خواه افزود: از طرف دیگر نوسازی بافت فرسوده تأثیر گسترده ای در افزایش تولید مسکن خواهد داشت، در شرایط کنونی کشور با کمبود مسکن مواجه است، حال با نوسازی این مناطق می توان حجم قابل قبولی از مساکن را به بازار تزریق کرد.

عناوین برگزیده