تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۱۲۰۰۵۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در خانه ملت عنوان کرد:

زنجان؛ دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی

می متالز - نماینده مردم ماه‌نشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی گفت: زنجان دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی است.
زنجان؛ دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی

به گزارش می متالز، مرتضی خاتمی صبح امروز (۸ مردادماه) در آیین افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران، اظهار کرد: در استان زنجان ظرفیت تولید ۶۰۰ میلیون تن مواد معدنی وجود دارد و استان از این حیث رتبه دوازدهم کشور را به خود اختصاص داده است که در حال حاضر سالانه ۱۱ میلیون تن از این معادن برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ قلم ماده معدنی در استان زنجان برداشت می‌شود، به فرآوری و جلوگیری از خام‌فروشی این مواد ارزشمند تاکید کرد و افزود: زنجان، دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی است که می‌تواند ارزش‌افزوده خوبی را در تکمیل زنجیره تولید مشعشع کند.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با استفاده از فناوری و دانش روز، بهره‌وری را ارتقا داد، عنوان کرد: یکی از معادن سنگ‌آهن ظرفیت قطعی ۴۵۰ هزار تن را دارد که ظرفیت اسمی آن ۸۰۰ هزار تن برآورد شده است.

خاتمی، به تنوع گونه‌های معدنی در استان اشاره کرد و گفت: در این منطقه مواد مختلفی همچون سرب، روی گچ و سنگ تراورتن استخراج می‌شود و استان زنجان تنها معدن بور کشور را در خود جای داده است.

این مسوول به آسفالت و بهسازی راه‌های منتهی به معادن تاکید کرد و افزود: آسفالت راه‌ها به‌ویژه در مسیر پهنه‌های معدنی رو به تخریب است و باید اذعان کرد که ۳۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی، روی آسفالت را به خود ندیدند.

خاتمی با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، تصریح کرد: در این سفر این موضوع بررسی شد که اکنون که نمی‌توانیم سهم ۴۰ درصدی از GDP بخش کشاورزی کشور داشته باشیم و این رقم، کاهش قابل توجهی نشان می‌دهد، انتظار بیشتری می‌رود که میزان برگشت درآمدهای استان افزایش یابد.

وی به مشارکت همگانی در توسعه و آبادانی منطقه تاکید و خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از ۸۲ باب آموزشگاه موجود در منطقه انگوران تخریبی است و باید همه دستگاه‌ها و حتی مردم و بخش خصوصی و واحدهای صنعتی و معدنی برای تامین فضای استاندارد و ایمن برای تحصیل فرزندان این سرزمین تلاش کنند.

عناوین برگزیده