تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۸
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۲۰۱۶۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بدری مطرح کرد:

بررسی مشکلات شرکت های فنی و مهندسی در مجلس/اشتغال پایدار و درآمدزایی مهم ترین دغدغه تشکل های مهندسی

می متالز - رئیس فراکسیون تشکل های فنی و مهندسی مجلس گفت :در شرایط کنونی این تشکل ها مشکلات و دغدغه های بسیاری دارند، یکی از مشکلات این قشر، اشتغال پایدار و درآمد مناسب است، در این وضعیت از تخصص، تجارب و پتانسیل این تشکل ها در اجرای فنی و کیفی پروژه ها به درستی استفاده نمی شود.
بررسی مشکلات شرکت های فنی و مهندسی در مجلس/اشتغال پایدار و درآمدزایی مهم ترین دغدغه تشکل های مهندسی

صدیف بدری

به گزارش می متالز، صدیف بدری با اشاره به تشکیل فراکسیون تشکل های فنی و مهندسی در مجلس، گفت: اعضای این فراکسیون برنامه های کلانی برای حمایت از بخش های مختلف در حوزه مهندسی دارند که قطعا در 4 سال آینده تمام این موارد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی تشکل های فنی و مهندسی مشکلات و دغدغه های بسیاری دارند، یکی از مشکلات این قشر، اشتغال پایدار و درآمد مناسب است، در این وضعیت از تخصص، تجارب و پتانسیل این تشکل ها در اجرای فنی و کیفی پروژه ها به درستی استفاده نمی شود.

 

ظرفیت تشکل های فنی و مهندسی برای افزایش ثروت و تولید ناخالص ملی

وی گفت: تشکل های فنی و مهندسی جزء ظرفیت های بسیار مثبت کشور برای افزایش ثروت و تولید ناخالص ملی محسوب می شوند، از این رو تقویت این حوزه تأثیر گسترده ای در بهبود وضعیت اقتصادی خواهد داشت.

 

تشکل های فنی و مهندسی  از نظر کارنامه کاری و عملکردی در تراز شرکت های برجسته خارجی هستند

بدری ادامه داد: تشکل های فنی و مهندسی  از نظر کارنامه کاری و عملکردی در تراز شرکت های برجسته خارجی هستند، این مسئله موجب شده که بسیاری از این تشکل ها به عنوان پیمانکار در کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای مشغول به فعالیت شوند، از این رو با بهره گیری از این تشکل ها می توان مسیر توسعه کشور را هموارتر کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در شرایط کنونی شرکت های برجسته ای در حوزه های کشتی سازی، پتروشیمی، ساخت پالایشگاه ها، سدسازی، ساخت تونل، پروژه های آبی و دریایی مانند اسکله سازی و آی تی و فناوری های نوین در داخل کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: یکی از آثار به کارگیری تشکل های فنی و مهندسی، مقوله مهندسی ارزش است، قطعا به کارگیری این شرکت ها، قیمت تمام شده تولید محصولات به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

عناوین برگزیده