تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۸
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۱۲۰۱۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بسته اقتصاد مردمی:

نیکزاد: ارتقا معیشت مردم درگرو تسهیل کسب و کار، گسترش دپلیماسی اقتصادی و مبارزه با قاچاق است

می متالز - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید باید با تسهیل کسب و کار، گسترش دپلیماسی اقتصادی و مبارزه با فساد و قاچاق زمینه جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی مردم را فراهم کرد.
نیکزاد: ارتقا معیشت مردم درگرو تسهیل کسب و کار، گسترش دپلیماسی اقتصادی و مبارزه با قاچاق است

علی نیکزاد ثمری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش می متالز، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر جهش تولید بر رفع مشکلات اقتصادی، گفت: دو موضوع فرهنگ و اقتصاد اصلی‌ترین محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند. شرایط کنونی موجب شده که ارتقاء معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی اولویت مجلس یازدهم باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: درصورت تداوم روش‌های گذشته در بخش تولید نه تنها گامی در راستای جهش تولید برداشته نمی‌شود بلکه آمار مربوط به 3 میلیون نفر بیکار،13 میلیون نفر حاشیه نشین و 6 میلیون مستاجر بدتر نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امید جوانان به آینده کاهش یافته است، اظهار کرد: باید با تفکر انقلابی و مدیریتی جهادی جهش تولید را در حوزه‌های مختلف و با 10 برابر کردن فعالیت‌ها محقق کرد این در حالی است که  نشانه ای از این سیاست در عملکرد کنونی دولت دیده نمی‌شود.

 

مشکل اصلی کشور در شرایط کنونی خلق ثروت است

نایب رئیس مجلس مشکل اصلی کشور در شرایط کنونی را خلق ثروت دانست و اضافه کرد:  تجربه های قبلی نشان داد، با نگاه به بیرون مشکلات کشور رفع نمی شود، باید به درون توجه کرده و با تکیه بر توان داخلی تحریم‌ها را بی اثر کرد.

نیکزاد اظهار کرد: اگرچه نمایندگان به دنبال تدوین طرح هایی برای بهود وضعیت معیشتی مردم هستند اما باید به این نکته نیز دقت کرد که مجلس، دولت نیست و دولتمردان باید از ظرفیت مجلس برای ریل‌گذاری مناسب جهت تسهیل امور اقتصادی استفاده کنند در حالیکه نحوه فعالیت دولتمردان بیانگر بی توجهی آنها به این پتانسیل است.

 

با کار عادی و روزمره جهش تولید و حفظ ارزش پول محقق نمی‌شود

وی با ابزار نگرانی از بی توجهی دولت نسبت به تحقق جهش تولید، تصریح کرد: نمی توان با کار عادی و روزمره پاسخگوی جهش تولید، حفظ ارزش پول و.. بود هر بخش باید برنامه عملیاتی برای تحقق این مهم داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: افتتاح پروژه‌های عمرانی کنونی را نمی توان به معنای برداشتن گامی در راستای جهش تولید دانست زیرا اگر مقام معظم رهبری نیز سال جاری را "جهش تولید" نامگذاری نمی کردند، این پروژه ها افتتاح می شد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: باید با تسهیل کسب و کار، گسترش دپلیماسی اقتصادی، مبارزه با فساد و قاچاق و برخورد با افرادی که ارز دریافت کردند اما کالا واردات نکردند زمینه جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی مردم را فراهم کرد.

عناوین برگزیده