تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۱۲۰۲۳۵
سرویس خبر : انرژی
مظلومی مطرح کرد:

کاهش سوختن گازهای فلر مطابق برنامه ششم/ارزآوری برای کشور با ممانعت از سوختن فلر

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است با ساخت پالایشگاه‌های جدید به‌ویژه بیدبلند خلیج فارس، وضعیت جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت بهتر شده است.
کاهش سوختن گازهای فلر مطابق برنامه ششم/ارزآوری برای کشور با ممانعت از سوختن فلر

به گزارش می متالز، محمد طلا مظلومی آبزرگه برضرورت جمع‌آوری و بازیافت گازهای فلر پالایشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: طبق برنامه هر سال باید 20 درصد کاهش یابد با ساخت پالایشگاه‌های جدید به‌ویژه بیدبلند خلیج فارس، وضعیت جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت بهتر شده است لذا میزان کاهش سوختن فلر اگر متناسب با برنامه ششم هم پیش نرفته باشد فاصله چندانی نیز با برنامه ندارد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلوگیری از سوخت گازهای فلر برای کشور درآمدزایی و ارزآوری فراوانی به همراه دارد، افزود: اگرچه به دلیل تحریم ایران واردات تجهیزات این مهم نیز با مشکل رو به رو شده است اما وزارت نفت همت و انگیزه بسیاری برای تحقق جلوگیری از سوختن 90درصد گازهای مشعل دارد.

به گفته این نماینده مجلس، وزارت نفت باید برای جمع‌آوری گاز  فلر برنامه‌ریزی داشته باشد و با سرمایه‌گذاری آن را به فرآورده‌های مفید تبدیل کند چراکه جمع‌آوری گاز فلر علاوه‌بر فواید اقتصادی، عدم آلودگی زیست‌محیطی را نیز به دنبال دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سوختن گازهای مشعل و فلر خسارت‌های بسیاری به‌دنبال دارند درحالی که با ممانعت از سوختن این گازها با صادرات‌ یا تبدیل‌شان به محصولات مختلف می‌توان درآمد بسیار مناسبی را کسب کرد.

عناوین برگزیده