تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۱۲۰۳۸۴
سرویس خبر : انرژی

فرآورده‌های «شپنا» تا ۱۴۰۰ با استاندارد یورو ۵ تولید می شود

می متالز - مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان از تولید روزانه حدود 12 میلیون لیتر بنزین در این شرکت خبرداد و اعلام کرد: هم‌اکنون بنزین‌ تولیدی این شرکت منطبق با استاندارد یورو 5 تولید می‌شود
فرآورده‌های «شپنا» تا ۱۴۰۰ با استاندارد یورو ۵ تولید می شود

به گزارش می متالز، مرتضی ابراهیمی در مجمع عمومی سالانه شرکت پالایش نفت اصفهان چشم‌انداز این شرکت در افق سال ۱۴۰۰ را سرآمد شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های نفتی کشور اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از طرح‌های بهبود فرایند تولید، این چشم‌انداز محقق خواهد شد.

وی با اشاره به این که از حدود ۲۲ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی روزانه این شرکت فقط حدود ۲ میلیون لیتر آن اساس استاندارد یورو ۴ است، افزود: با بهره برداری واحد تصفیه گازوئیل این شرکت در بهار سال ۱۴۰۰ همه گازوئیل پالایشگاه اصفهان مطابق با استاندارد یورو خواهد شد.

ابراهیمی با بیان این که قرارداد ساخت واحد گوگردزدایی از نفت کوره این شرکت توسط یک شرکت ایرانی امضا شده است، گفت: این پروژه به دلیل پیچیدگی‌های خاصی که دارد تا ۴ سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با راه‌اندازی واحد یادشده، همه فرآورده‌های نفتی آن بر اساس یورو ۴ و ۵ تولید می‌شود و معضل زیست محیطی پالایشگاه اصفهان برطرف می‌شود.

خروج گرانول‌سازی گوگرد و حلال‌ها از فهرست آلایندگی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ادامه با بیان این که با بهره برداری واحد گرانول سازی گوگرد پالایشگاه اصفهان، و با رعایت تمام استانداردهای  زیست محیطی و با موافقت سازمان حفاظت از محیط زیست واحدهای گرانول‌سازی گوگرد و حلال‌ها از فهرست آلایندگی خارج شده است.

ابراهیمی با بیان این که پالایشگاه اصفهان برای تامین آب مورد نیاز واحدهای عملیاتی خود به ساخت ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه پساب شاهین‌شهر با ظرفیت حدود ۷۰۰ مترمکعب اقدام کرده است گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ مترمکعب پساب شاهین‌شهر از طریق ایستگاه پمپاژ به این تصفیه‌خانه منتقل و پس از تصفیه در فرایند تولید استفاده می‌شود.

وی یکی دیگر از اقدام‌های این شرکت برای کاهش مصرف آب در پالایشگاه اصفهان در بحران کم‌آبی حاکم بر کشور، به‌روزرسانی برج‌های خنک‌کننده برای جلوگیری از تبخیر و هدر رفت آب و همچنین استفاده از برق سراسری در واحدهای عملیاتی اعلام کرد و افزود: این شرکت برای تامین برق مورد نیاز واحدهای عملیاتی خود و کاهش آب مصرفی به خرید ۶۰ مگاوات برق از شبکه سراسری اقدام کرده است.

دریافت ۱۶ مگاوات برق از شبکه سراسری

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان این که پالایشگاه اصفهان در حال حاضر ۱۶ مگاوات برق از شبکه سراسری دریافت می‌کند گفت: به ازای تولید هر مگاوات برق،  ۶ تُن آب مصرف می‌شود که با احتساب ۱۶ مگاوات برق دریافتی از شبکه سراسری، حدود ۸۰  مترمکعب آب در ساعت صرفه‌جویی شده است و با بهره برداری واحدهای جدید و استفاده کامل از برق شبکه سراسری، ۳۰۰ تا ۴۰۰ مترمکعب آب در ساعت  در پالایشگاه اصفهان صرفه‌جویی خواهد شد.

وی در پایان افزود: ارز حاصل از صادرات محصولات شرکت پالایش نفت اصفهان رقم چشمگیری نیست که آن به طور مستقیم صرف خرید تجهیزات مورد نیاز برای طرح‌های در حال اجرای شرکت می‌شود.

عناوین برگزیده