تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۲۰۴۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فعال حوزه اقتصاد مطرح کرد:

آزمون و خطا درعرضه اولیه‌های ارزان قیمت

می متالز - بورس همانند هفته‌های قبل حرکت کرده و با وجود صف‌های مشابه قبل، اتفاق جدیدی در آن رخ نداده است.
آزمون و خطا درعرضه اولیه‌های ارزان قیمت

به گزارش می متالز، پیمان مولوی، فعال اقتصادی در بررسی بازار گفت: تا پایان هفته روند حفظ خواهد شد و با افزایش قیمت دلار به نظر می‌رسد سهام حوزه صادرات مانند پتروشیمی و معدنی قوت بیشتری خواهند گرفت. 


مولوی در خصوص عرضه‌های اولیه ارزان قیمت روز‌های اخیر خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط بازار باید انتخاب کرد که نحوه عرضه‌ها به چه ترتیب صورت گیرد چرا که سیستم معاملاتی بسیار کند و مشکل دار عمل کرده و روش تخصیص درصدی مشخص به هر کد، در حال حاضر جوابگوی توقعات است. 


وی افزود: البته در دنیا الزاما به این شکل نبوده و در عرضه‌های اولیه، افراد علاقمندتر براساس ریسک، سرمایه گذاری بیشتری می‌توانند انجام دهند، همچنین هر شاخص تلاش بر خرید تمام عرضه‌های اولیه داشته و اگر حتی فردی مایل نباشد نیز ممکن است به نحوی برای وی خرید صورت گیرد.


این فعال اقتصادی روش اجرایی را برای سهام کوچک یا بزرگ یکسان دانست و عنوان کرد: روش به این شکل، در حال آزمون و خطا بوده و اینکه خوب، بد، کافی یا ناکافی است توسط سهامداران تعیین می‌شود. 


وی ادامه داد: اندازه و تعداد در عرضه های اولیه مهم نیست بلکه نحوه تخصیص اهمیت داشته و مهم است که براساس تقاضای موجود در بازار، این نتیجه حاصل و روش تعیین شده ، در غیر این صورت روش‌های دیگری نیز در دنیا وجود دارد.

عناوین برگزیده