تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۲۰۵۵۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر عامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب عنوان کرد:

تا پایان سال به ظرفیت 300 هزار تن شمش آلومینیوم خواهیم رسید

می متالز - مدیر عامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) عنوان کرد: آلومینیوم جنوب در روزهای پایانی تیر ماه قادر شد در اولیه عرضه خود به میزان 1700 تن شمش آلومینیوم با بالاترین درجه خلوص یعنی گرید ۸/۹۹ درصد به بورس کالا عرضه کند. درجه خلوص محصول عرضه‌شده در بورس، حداقل درجه خلوص محصولات تولیدی این مجتمع بوده و در آینده محصولات باکیفیت بالاتر در بورس نیز عرضه می‌شود.
تا پایان سال به ظرفیت 300 هزار تن شمش آلومینیوم خواهیم رسید

به گزارش می متالز، علی عبداله‌نژاد اظهار کرد: مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب اردیبهشت امسال توسط ریاست‌ جمهوری افتتاح شد. این کارخانه آلومینیوم در فاز نخست با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن طراحی و به بهره‌برداری رسیده که پس از تکمیل و راه‌اندازی تمام سلول‌های احیا تا پایان سال این ظرفیت محقق می‌شود. در حال حاضر ظرفیت راه‌اندازی‌شده کارخانه افزون بر 70هزار تن است.  
وی با اشاره به این موضوع که محصولات تولیدی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب دارای درجه خلوص بالایی است، گفت: در این مجتمع آلومینیومی، علاوه بر امکان تولید شمش، اسلب و بلیت نیز تولید خواهیم کرد.  
مدیر عامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در پاسخ به این پرسش که با چه عواملی درجه خلوص تولیدی واحد را افزایش داده‌اید، خاطرنشان کرد: به‌روز بودن فناوری تولید آلومینیوم در این مجتمع یکی از عوامل مهم در بالا بردن درجه خلوص شمش این مجتمع است. 
عبداله‌نژاد در ادامه تاکید کرد: فناوری احیای آلومینیوم این مجتمع، فناوری430 کیلوآمپر است که جزو آخرین فناوری‌های احیای آلومینیوم در جهان محسوب می‌شود. 
وی همچنین به سایر مواردی که سبب کیفیت محصولات آلومینیوم جنوب شده است، بیان کرد: از سایر موارد دیگری که باعث کیفیت بالای محصولات تولیدی این مجتمع است، استفاده از آلومینای مرغوب و همچنین آند باکیفیت است که به نوعی از ارکان اصلی فرآیند احیا به‌شمار می‌رود. همچنین لازم به ذکر است این مجتمع امکان تولید آند در مجموعه آندسازی خود که در حال حاضر در حال راه‌اندازی است را نیز دارد و با برنامه‌ریزی انجام شده و دانش فنی به کار گرفته در آینده از آندهای تولیدی این مجتمع که کیفیت آنها براساس آخرین استانداردهای جهانی تولید آند است، در تولید آلومینیوم استفاده خواهیم کرد.

عناوین برگزیده