تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۶۸۰
کد خبر: ۱۲۰۶۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه سیمان کارون مسجدسلیمان به مراجع قضایی معرفی می‌شود

می متالز - محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: کارخانه سیمان کارون جزء صنایع آلاینده است و به دلیل آلودگی که ایجاد کرده و عدم تلاش برای رفع آلودگی دستور داده شده از طریق اداره محیط زیست شهرستان به مراجع قضایی معرفی شوند.
کارخانه سیمان کارون مسجدسلیمان به مراجع قضایی معرفی می‌شود

به گزارش می متالز، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: این کارخانه جزو صنایع آلاینده است و به دلیل آلودگی که ایجاد کرده و عدم تلاش برای رفع آلودگی دستور داده شده از طریق اداره محیط زیست شهرستان به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی در پاسخ به این موضوع با وجود محرز بودن تخلفات آلایندگی این کارخانه پس از هر بار اعتراض شهروندان فقط مدیران کارخانه عوض شده‌اند و تغییرات خاصی در روند فعالیت کارخانه به وجود نیامده است، گفت: به عنوان دستگاه نظارتی حداکثر کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که در مرحله اول موارد تخلف را اعلام می‌کنیم، در مرحله دوم جرائم را اعمال کرده و همزمان با آن از طریق مراجع قضایی موضوع را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: پس از آن این مراجع قضایی هستند که تصمیم می‌گیرند که مدیر عامل را بازداشت یا فعالیت کارخانه را تعطیل کنند.

اشرفی در رابطه با از بین رفتن درختان بن و کلخونگ به دلیل گردوخاک ناشی از فعالیت کارخانه در منطقه، بیان کرد: چنانچه این درختان از فعالیت کارخانه آسیب دیده‌اند صاحبان باغات نیز باید به مراجع قضایی شکایت کنند.

وی افزود: باید بررسی شود که این درختان چه میزان از فعالیت کارخانه آسیب دیده‌اند تا در صورت تایید آسیب درختان از آلاینده‌ها برای آن‌ها تعیین غرامت کنند.

چندین سال است که بحث آلاینده بودن کارخانه سیمان مطرح می‌شود و این کارخانه باید بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی شده نسبت به بهبود وضعیت سیستم های فیلتراسیون، تجهیز، کنترل و به‌روز کردن آنها، آلایندگی ها را کاهش دهد اما تا کنون اقدامات لازم از سوی مدیران ارشد این کارخانه صورت نگرفته است.

آلایندگی کارخانه سیمان کارون علاوه براینکه آسیب‌های زیادی به  محیط زیست منطقه وارد کرده  سلامتی مردم را نیز به خطر انداخته است.

نظرات بینندگان
محمد جمالپور شامنصوری اندیکا ه شهرک اسدپور
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
کارخانه سیمان مسجدسلیمان
عناوین برگزیده